با تماس تلفنی با سامانه جامع 141 می توان از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده ها مطلع شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان طی بازدید مدیر کل بازرسی استان از مرکز مدیریت راههای اداره کل عنوان نمود: سفرهای هموطنان عزیز با بهره مندی از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای تسهیل و مدیریت می گردد.
داوود سعدی در ادامه افزود : استان سمنان به دليل موقعيت جغرافيايي خاص خود ، نزديكي به تهران ، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استانهای تهران ، قم ، خراسان رضوي ، مازندران ، اصفهان ، گلستان و دارا بودن سهم عمده كريدور تهران- مشهد (بزرگراه ثامن الحجج (ع)) ، از اهميت ويژه اي برخوردار می باشد.
وی لزوم برنامه ريزي و مديريت جريان ترافيك و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت براي افزايش ايمني تردد ضروري دانست و تصريح كرد مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.در این میان  استفاده از سامانه های  حملونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روانسازی جریان ترافیک و...  می‌گردد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در ادامه با اشاره به معرفی سامانه 141 که یکی از کاملترین و مجهزترین خدمات  برای مدیریت سفر هموطنان می باشد افزود: سامانه جامع 141 با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راهها در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه جامع 141 از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده ها ، محدودیتهای تردد درمحورها، مسافتهای بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب نمایند . ازویژگیهای این شماره  ارتباط با اپراتورهای مستقر درمرکزمدیریت راههای کشور است.
مهندس سعدی با توضیح وب سایت 141 نیز گفت: اهم اطلاعاتی که از طریق این سایت با آدرس www.141.ir در اختیار کاربران قرار می گیرد نمایش  عکس های  متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به حداکثر 5 دقیقه قبل، نمایش آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاههای ترددشماری برخط بر روی نقشه شماتیک، ارائه مسیر ومسافت بهینه با امکان انتخاب مسیرپیشنهادی دوم ، انتخاب مسیر از شهرهای بین راهی و مشاهده امکانات بین راهی از قبیل پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی ورفاهی و ... است  .
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به نرم افزار کاربردی تلفن همراه 141 نیز اظهار داشت: نسخه اندروید وios  این نرم افزار با قابلیتهای ذکر شده ازطریق سایت سازمان وفضای مجازی قابل دریافت است .
سعدی در پایان برنامه ريزي و مديريت سفر ، استفاده بهينه مسافرين از جاذبه هاي سفر ، بهره مندي از امكانات مجتمع هاي خدماتي رفاهي در طول راههاي استان ، رعايت نكات ايمني، استراحت و توقف 15 دقيقه اي بعد از هر دو ساعت رانندگي در طول سفر از جمله راهكارهاي كاهش تصادفات عنوان نمود.انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.