مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت طرح جایگزینی نخیلات شهرستان ریگان به بهره برداری رسید

جایگزینی پیارم بجای مضافتی دیرین ریگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید فرامرزی گفت :با توجه به اینکه شهرستان ریگان تک محصولی می باشدوخرمای مضافتی دچار خسارات زیادی می گردد درخت پیارم در این شهرستان نیز جایگزین شد .


وی بیان داشت: طرح كشت پيارم در سطح 20 هكتار با اعتبار هزينه كرد 260ميليون ريال اجرا شده که به بهر برداری رسید .


مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود :درخت پیارم که با شرایط اب وهوایی ریگان سازگاری دارد این محصول در باغات شهرستان با ترویج کشاورزان کشت خواهد شد

فرامرزی افزود:کشت این درخت خرما در باغات نخیلات شهرستان ریگان اغاز گردیده است وکشاورزان به سمت کشت این درختان روی اورده اند

وی اظهار کرد:يك طرح پرورش ماهيان گرمابي در استخري به مساحت 600 متر مربع و اعتبار 490 ميليون ريال شروع به كار كرده و ساليانه پنج تن گوشت سفيد توليد مي نمايد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه شهرستان ریگان تولید کننده بچه ماهیان گرمابی جنوب شرق کشور می باشد بیان داشت بچه ماهیان گرمابی این استخر به چند استان کشور ارسال شده اند .

فرامرزی بیان داشت این استخر های پرورش ماهی در کنار باغات نخیلات احداث شده اند وکشاورزان ریگانی به پرورش ماهی روی اورند .

وی خاطر نشان کرد :تا کنون در شهرستان ریگان 4استخر پرورش ماهی در شهرستان ریگان راه اندازی شده است و2استخر پرورش ماهی در مناطق عشایری ریگان احداث گردیده است .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان بیان داشت: دو طرح آبياري تحت فشار در سطح 65 هكتار و با هزينه كرد اعتبار بيش از 6 ميليارد ريال كه4 ميليارد و 680ميليون ريال آن از محل اعتبارات دولتي اجرا و به بهره برداري رسيده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.