گرم شدن تدریجی دما و افزایش مصرف ناشی از سیستم های سرمایشی عامل اصلی درپیک بار استان یزد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به افزایش یک هزار مگاوات به ظرفیت برنامه های مدیریت پیک بار و مصرف در سال جاری و ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها به این موضوع حساس گفت: صرفه جویی مصرف برق در ساعات دوازده تا شانزده و 20 الی 24 فصل تابستان  به دلیل گرم شدن تدریجی دما و افزایش مصرف ناشی از سیستم های سرمایشی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

صحتی افزود: در زمان رخداد پیک غیرهمزمان بار خرداد ماه استان ، 45 درصد کل بار ، مربوط به شهرستان یزد و پس از آن اردکان و میبد به ترتیب با 12 و 10 درصد ، بیشترین مصرف بار استان را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول بیشترین میزان مصرف روز را مربوط به صنایع و مصرف شب را مریوط به مشترکین خانگی و تجاری عنوان کرد و متذکر شد: ایجاد کردن حدود 7 هزار مگاوات نیروگاه برای 300 ساعت نیاز زمان پیک اقتصادی نیست و عبور از آن ،  نیازمند مشارکت جمعی مردم و اتخاذ روشهای مدیریت مصرف برق است.

صحتی رصد لحظه ای بار استان با استفاده از نرم افزار بومی در مرکز دیسپاچینگ را یادآور شد.
 
و ی گفت: همکاری صنایع در طرح های متنوع نظیر طرح ذخیره عملیاتی ، تعمیرات و تعطیلات و بهره گیری از مولد های خود تامین به همراه مشارکت شهروندان یزدی ، در کاهش بار مصرفی ساعات پیک روز و شب موثر خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد سرمایه گذاری برای تولید برق مجازی (همکاری مردم ) را ده برابر کمتر از هزینه ساخت یک نیروگاه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت جمعی مردم دارالعباده یزد ، کارکنان ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی ، صنایع و فعالان بخش های تجاری و کشاورزی ، تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.