بیماری واریس یکی از بیماری های شایع عضلانی می باشد که معمولا در ناحیه پاها و بخصوص در نزدیکی قوزک پا بوجود می آید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛واریس بیماری است که در طی آن دیواره ی وریدها(سیاهرگ ها) دچار تورم و برآمدگی پیاز مانند می شوند. این مشکل به طور عمده در دیواره ی وریدهای قسمت تحتانی ساق پا دیده می شود. هر ورید یا سیاه رگ دارای دریچه های کنترل کننده جریان خون است. واریس هنگامی رخ می دهد که این دریچه ها دچار نارسایی شده باشند و به فعالیت طبیعی خود ادامه ندهند.

یکی از علل به وجود آورنده این حالت، فشارهای درون لوله گوارشی مثلا به دلیل ابتلا به یبوست است. بعضی از سیاه رگ های واریسی به طور عمیقی درون ساق پا قرار داشته و قابل مشاهده نیستند.
 
واریس می تواند منجر به کاهش تامین مواد مغذی برای پوست و ماهیچه شود و در نتیجه قانقاریا و زخم ایجاد کند.
 
علامت اصلی این بیماری درد و تورم خفیف در قوزک پا و بد منظره شدن ناحیه مبتلا به واریس است. برخی مواقع نیز هیچ علامتی مشاهده نمی شود.

 برای پیشگیری از واریس، هنگام نشستن از انداختن پاهایتان روی یکدیگر خودداری کنید، انجام فعالیت های جسمی به خصوص پیاده روی که به تقویت پاها و رگ ها کمک می کند، توصیه می شود، وزن خود را پایین نگه دارید، از ایستادن برای مدت زمان طولانی بپرهیزید.
 
 و از جوراب های قابل انعطاف استفاده کنید.

برطرف کردن یبوست گام نخست در بهبود این بیماری است. یبوست فشار وارده بر سیاه رگ های ساق پا را افزایش می دهد و منجر به تشکیل واریس می شود. رژیم غذایی غنی از فیبر، سبب کاهش یبوست و پیشگیریی از بروز واریس می شود.

به وسیله لیزر نه تنها می توان رگهای واریس دردناک را تا حد زیادی بهبود بخشید ، بلکه می توان این رگهای باریک و ضعیف را دوباره به حالت اولیه بازگرداند.
 
میلیون ها نفر از مبتلایان به واریس از گره های قرمز و دردناک در ناحیه پاها رنج می برند، این افراد امروزه می توانند امیدوار باشند که از طریق لیزردرمانی رگهای واریسی و حتی رگهای مستعد ابتلا به واریس ، درمان خواهند شد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.