صادرات گمرکی استان سمنان در دو ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 48 و از نظر ارزش 3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل گمرک استان سمنان
گفت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع 62 هزار و 537 تن کالا به ارزش  23 میلیون و 218 هزار و 262 دلار از گمرک سمنان به خارج از کشور صادر شده است.
علی سعدالدین افزود: صادرات گمرکی این استان در دو ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 48 و از نظر ارزش 3 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: سیمان، نمک، گچ، فروسیلیس، شمش سرب، کاشی، کرک بز، مرغ، کولر،سنگ سیلیستین، کربنات سدیم، پروفیل فولادی و... از مهم‌ترین اقلام صادراتی این استان در این دو ماهه بوده‌اند.
سعدالدین تصریح کرد: کشورهای ایتالیا، چین، عراق، افغانستان، ترکیه، انگلیس، امارت متحده عربی، پاکستان ، ترکمنستان و … مهم‌ترین مقاصد صادرات این استان در دو ماهه نخست بهار امسال بوده‌اند.
وی با اشاره به حجم واردات این استان اظهار داشت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال 2 هزار و 281 تن کالا به ارزش 3 میلیون و 772 هزار و 423  دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: واردات گمرکی سمنان در دو ماهه اخیر از کشورهای ایتالیا، انگلیس، امارات متحده عربی، چین، اسپانیا و...وارد این گمرک شدند که بخش عمده آنها مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات کارخانه‌های صنعتی بوده است.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: صادرات ، واردات ، گمرک ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.