ادامه سرکوب فعالان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه

رژیم آل خلیفه به سرکوبگری های خود ضد فعالان حقوق بشری و مردم بحرین ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای امنیتی بحرین نبیل رجب فعال حقوق بشری این کشور را بازداشت کردند. وی ماه ژوئن گذشته به دلیل وخامت وضع جسمی خود آزاد شد. دیروز نیروهای امنیتی وی را در خانه خود در روستای بنی جمره در نزدیکی منامه پایتخت این کشور بازداشت کردند.

مقامات بحرینی به سیاست سرکوب ضد شخصیت های معارض که خواهان تغییرات سیاسی در کشور هستند،ادامه می دهند. مقامات بحرینی ضد این معارضان دست به اقدامات خشونت بار می زنند یا این افراد را زندانی و سلب تابعیت می کنند.

خانواده نبیل الرجب از معارضان رژیم بحرین  و فعال حقوق بشری این کشور از بازداشت وی توسط نیروها امنیتی خبر داد. خانواده رجب اعلام کرد دلیل بازداشت نبیل رجب روشن نیست. نیروهای امنیتی منزل وی را تفتیش کردند.

مقامات بحرینی همراه با بازداشت معارضان از ابزار سلب تابعیت از شهروندان خود استفاده می کنند که نقض آشکار حقوق بشر شمرده می شود. بحرین در عرصه عربی و بین المللی نخستین کشور در سلب تابعیت از شهروندان خود به بهانه های سیاسی است. این اقدام رژیم بحرین باعث شده  که با انتقادات سازمان های حقوق بشری داخلی و بین المللی روبرو شود.

شاه بحرین در تصمیمی دستور داد سه نیروی گارد ملی این کشور به بهانه برخی از فعالیت ها و رفتارها سلب تابعیت شوند. وی به ماهیت این فعالیت ها اشاره نکرد.

شاه بحرین اقدامات این افراد را ضربه به منافع این کشور توصیف کرد. همچنین اشاره ای به محکوم شدن این افراد در دادگاه های بحرین نشده است. وی در ادامه فشارهای خود ضد آزادی های مردم، قانونی را صادر کرد که امامان مسجد نمی توانند فعالیت سیاسی و دینی همزمان داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار