نماینده پارلمان عراق: عربستان و قطر حامی تروریست ها هستند

نماینده «ائتلاف قانون» در پارلمان عراق با بیان این که عربستان و قطر حامی تروریسم هستند، گفت: اعزام هیات دیپلماتیک به این دو کشور، نامفهوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عین العراق نیوز، محمد الصیهود یکشنبه با انتقاد از این اقدام نخست وزیر عراق گفت: این دو کشور از نام های مطرح حامیان تروریسم و داعش در عراق هستند و سفارت عربستان در منطقه سبز بغداد سفارت شر و بخشی از تشکیلات داعش است.

وی در گفتگو با این پایگاه خبری افزود: فرستادن هیات از جانب عراق به دو کشوری که تامین کننده منابع مالی داعش هستند غیرقابل درک است تردیدی نیست که این دو کشور دربین تمام کشورهای دنیا بیشترین حمایتها را از داعش دارند.

وی ادامه داد: تمام شواهد موجود نشان می دهد که عربستان سلاح و مهمات در اختیار داعش می گذارد وف تواهای جنگ و تکفیر عربستانی ها هم امدادگر این گروه در جنایاتشان است درحالی که ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی به نمایندگی از جامعه انسانی و کل دنیا دارند با این گروه می جنگند.

نماینده جریان ائتلاف قانون در پارلمان عراق اضافه کرد: نخستین گام واقعی برای پایان دادن به تروریسم درعراق بستن سفارت شر (عربستان) در بغداد است زیرا این مرکز و سفیر عربستان علیه نیروهای مقاومت مردمی و نیروهای نظامی عراق افکار مسموم منتشر می کند.

الصیهود خاطرنشان کرد: این اقدام نخست وزیر عراق مترادف با تضعیف روحیه و عزم مبارزان عراقی و فرماندهان نظامی ما است و هرگونه تصمیم گیری این چنینی باید مبتنی بر منافع همه کشور و آحاد مردم عراق باشد نه برخاسته از فشارهای سیاسی.

حیدرالعبادی روز گذشته سه هیات جداگانه را به ریاست وزیر امور خارجه وزیر برنامه ریزی و وزیر دفاع عراق به ترتیب به کشوهای اردن ،مصر،لبنان ؛عربستان ،عمان ، بحرین ؛ امارات متحده عربی ، قطر و کویت فرستاده تا عملیات آزادسازی فلوجه و اوضاع انسانی در آنجا را تبیین کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
سعودی های آتش را در خرمن عراق یمن سوریه می بینن خوششان میاد باید آتش را به خانه خودشان برد
آخرین اخبار