فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 20 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده است.

كشف 20 تن انواع مواد مخدر در كرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سردار رضا بنی اسدی فر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كرمان كه به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: مشاركت همگاني باعث ارتقاء امنيت اجتماعي مي شود.

وی افزود: قاچاقچيان مواد مخدر همواره يك قدم از متوليان مبارزه با مواد مخدر جلوتر هستند و تا زماني كه هم افزايي بين تمام دستگاه ها به وجود نيايد پيشرفتي حاصل نخواهد شد.

وي پيشگيري را مهم ترين اصل در معضل مواد مخدر عنوان و خاطر نشان کرد : استمرار اقدامات فرهنگي مي تواند مشكلات مربوط به اعتياد را كاهش دهد و موجب ارتقاء امنيت اجتماعي شود.

فرمانده انتظامي استان توجه به اقدامات كاربردي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد به مراكز بحران رفت و با يك مستند سازي آموزشي نفرت اجتماعي نسبت به مواد مخدر را افزون كرد.

وي ريشه يابي علمي باندهاي قاچاق مواد مخدر را امري ضروري دانست و بيان داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران خسارات فراواني را در مقابله با مواد مخدر متحمل شده است اما متاسفانه بازخورد جهاني چنداني نداشته است و ما بايد ديپلماسي خود را در جلب حمايت هاي مادي و معنوي افزون كنيم.

رئيس كميته مقابله با ورود و عرضه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اضافه كرد: امروز به اين نتيجه رسيده ايم كه صرف برخورد پليسي كارساز نخواهد بود و بايد تقاضا را با استفاده از اقدامات فرهنگي و اجتماعي كاهش دهيم.

وي فعاليت اجتماعي و آگاهي بخشي پليس كرمان را گسترده ارزيابي كرد و گفت: در سال گذشته 87 تن انواع مواد مخدر را كشف كرده ايم و رتبه نخست كشور را در اين زمينه به خود اختصاص داده ايم.

سردار بني اسدی فر از افزايش 116 درصدي كشف قرص هاي روان گردان در كرمان خبر داد و اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون 20 تن مواد مخدر شامل كراك، ترياك، شيشه، هروئين و شيره كشف شده است.

وي افزايش 9 درصدي دستگيري زنان قاچاقچي از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل را نگران كننده خواند و گفت: در دستگيري خرده فروشان شاهد افزايش 60 درصدي در مردان و 80 درصدي در زنان بوده ايم.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: کشف ، بحران ، موادمخدر ، خسارت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار