جوانی که سال ها درس خواند تا روزی برای جامعه اش مفید باشد، امروز به روشی متفاوت جلوی درب مترو کاسبی می‌کند.

کاسبی میلیونی مهندس کشاورزی جلوی ایستگاه مترو+جزییاتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،هر روز صبح که از مترو فردوسی بالا می‌آمدم صدای ویالون پسر جوان گوش هایم را نوازش می‌داد.

لباس مرتبی به تن و ظاهری آراسته دارد. صبح‌ها جعبه ویالون خود را باز می ‌کند و آرشه را دست می‌گیرد و درست جلوی در خروجی شروع می‌کند آهنگ های قدیمی و نوستالژی را می‌نوازد.

یکی دو ساعت که آرشه را روی سیم‌ها می‌کشد جعبه ویالونش که کنار دیوار گذاشته و درش باز است پر از اسکناس های ریز و درشت می‌شود.

خودش می گوید روزی 30 هزار تومان پول جمع می‌شود، اسمش احسان است و ماسک برصورت نهاده تا کسی چهره اش را نبیند. همکلام که می شویم می گوید که نمیخواهد کسی او را بشناسد و توی دوست و فامیل بگوید که فلانی جلوی مترو با سازش گدایی می کند.

نمیخواهد که چیزی از مکالتمان رسانه ای شود اما سرانجام راضی اش می کنم که با نام مستعار و تنها بخش هایی از صحبتهایمان را گزارش کنم.

24 ساله است و از 12 سالگی ویولون زدن را فرا گرفته و الان برای خودش استادی شده است. وضعیت معیشتی خانواده اش متوسط است و آنچنان نیاز مالی شدیدی ندارد اما می گوید که برای از جیب پدر خوردن گذشته است.

احسان می گوید: از سربازی که برگشتم خیلی دنبال کار گشتم اما فایده ای نداشت. مهندسی کشاورزی توی دانشگاه خوندم و بیکار هستم.

وی افزود: به هر دری زدم که کار پیدا کنم اما نشد. یکی دو جا رفتم اما از آدم بیگاری می کشیدند. نه اینکه اهل کار نباشم. که نبودم الان اینجا نبودم. حقوق خیلی کمی می دادند و کار زیاد میخواستند. خلاصه نشد دیگه.

احسان که حالا داشت وسایلش را جمع و جور می کرد گفت: روزی دیگه احساس کردم از جیب بابا خوردن برام بسه و باید روی پای خودم بایستم. برای همین خیلی فکر کردم ، دیدم از کاری که خیلی خوب بلدم پول دربیارم. چندتا آگهی چاپ کردم و زدم در و دیوار که آموزش ویالون با قیمت مناسب و ... اما هرچی نشستم خبری نشد.

گفت که یک روزی که از مترو به خانه برمیگشته فردی را دیده که جلوی در مترو سازدهنی می زده و پول در می آورده است.حالا این فکر هم به ذهن احسان رسیده بود که از این راه پول در بیاورد.

احسان توضیح داد: تصمیم را گرفتم اما ما خانواده آبرو داری هستیم. نه اینکه کار الانم بی آبروییه و ... نه! اما خب دهن مردم رو که نمیشه بست. یه ایستگاهی رو انتخاب کردم که دوست و آشنا کمتر مسیرشون باشه و ماسک هم زدم تا منو نشناسن.دوست ندارم شناخته بشم تا پدرم اذیت بشه.

احسان خیلی دنبال کار گشته بود اما از کار خبری نبود. مثال گشتیم نبود نگرد نیست رو بخوبی درک کرده است. مشکلی که امروز مطابق آمار گریبانگیر 23 درصد جوانان کشور است.

*شرمندگی من از بیکاری جوان کمتر از خودش نیست

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم به موضوع بیکاری جوانان اشاره کردند و حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند: خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.

* نرخ بیکاری جوانان استان‌ها در مرز ۵۰درصد

امروز بیکاری تنها یک مشکل اقتصادی نیست، بلکه یک معضل اجتماعی، خانوادگی و معضل فرهنگی است. اکنون بعد از گذشت 2 سال و نیم از فعالیت دولت بیکاری روند بحرانی را سپری می‌کند.

طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران از نتایج آمار نیروی کار در تابستان 94، بالاترین نرخ بیکاری جوانان زیر 30 سال هم اکنون به 48.7 درصد رسیده و این نرخ در مورد زنان 85.9 درصد شده است.

بیکاری در استان‌های مختلف حاکی از وضعیت بحرانی است به‌گونه‌ای که نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان 94 به 48.7 درصد و در مورد جوانان 15 تا 29ساله در کرمانشاه به 47.4 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری تابستان امسال با رشد 1.4درصدی در مقایسه با تابستان سال گذشته به 10.9 درصد رسید. نرخ بیکاری مردان به 8.9 درصد و در زنان به 19.9 درصد رسیده است.

همچنین نرخ بیکاری تابستان 94 در شهرها 12.2 درصد و روستاها 7.4 درصد شده است. بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی 24‌ــ20ساله با 27.8 درصد بوده است و در این گروه سنی نرخ بیکاری مردان 22.8 درصد و زنان 49.3 درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۵
ما از رهبر عزیز توقع داریم دستور بدهند بجای توجه به مشکلات سایر کشورها به مشکلات مملکت خودمان رسیدگی بشه. ما هرگز نمی‌خواهیم مسئولان نظام شرمنده باشند بلکه سربلند باشند اما شرمندگی آنها دردی دوا نمیکنه از مشکلات ما. لطفا به مشکلات خودمان رسیدگی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۹۵
من از رهبرم به عنوان یک بیکار سوال دارم چرا سن بازنشستگی به خاطر بیکاری جوانان به 25 سال کاهش پیدا نمیکنه ، چرا در بیمارستانها وادارت مختلف از افراد بازنشسته استفاده میشه چرا کارهای مدیریتی به افرادی سپرده میشه که سابقه جبهه وجنگ دارن بازنشسته شدن حقوق کلان میگیرن،،،چرا مراکزی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته نمیشه که از اونها پول تالار وسالن غذا خوری کمتر گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
شرکتهای خصوصی هم بازنشسته ها رو استخدام میکنن چون دردسر بیمه کردن رو ندارن . دولت برای این مشکلات یه فکری باید بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
مهندسی برق کارشناسی ارشد، فیبرهای نوری. بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
در اداره استانداردکاشان کارمندی است که سه سال از موعد بازنشستگی اش گذشته اما کماکان جای یک جوان بیکار را اشغال کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
امیدتون به خدا باشه,همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
خیلی حالت خوبه بس بشین و امیدوار باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم با مدرک مهندسی مکانیک 3 ساله بیکارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من دیگه حرفی ندارم که!فقط بگم این ادم کارش بیست که ویولون بلده حد اقل غصش گرفت واسه دل خودشم شده مینوازه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من دیگه حرفی ندارم که!فقط بگم این ادم کارش بیست که ویولون بلده حد اقل غصش گرفت واسه دل خودشم شده مینوازه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اي بابا مني كه فوق ليسانس عمران دارم به چه دردم خورده انقد بي كاري فشار آورده بعضي وقتا فكر خودكشي ميزنه سرم راحت شم حقوقا كلان ميگيرن كه چي حق ما جوونا رو ميخورن فقط اينو بگم نزن غير قايل انتشار اين مملكت هرچي داره از جووناش داره
Germany
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من مدرک مهندسی کشاورزی ندارم 5 سال پیش بعد از سربازی یه چند میلیونی جور کردم (از بابام و بانک ) یه گلخانه زدم البته کوچک بعد گل و توت فرنگی کاشتم الحمدالله الان گلخانه ام 1500 متر شده و در حال توسعه اش هستم ===== یه چند سال سختی کشیدم ولی الان به قول قدیمی ها نان کره می خورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ﻛﻲ ﺑﻪ ﻣﺎ اﻫﻤﻴﺖ ﻣﻴﺪﻩ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم مهندس بیکارم تا کی با شرمندگی به بابا بگم پول بده .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خب کار کن! کار زیاده که!از بابات پول نگیر کار کن !!!مهندس!!خودتونو نگیرین بابا همه چی از کارگری شروع میشه،
تو بخوای رستورانم بزنی باید دو سال کارگری رستورانو کرده باشی که بدونی چه جور بچرخونیش
اگر سرمایه نداشته باشی خودت از صفر بخوایشروع کنی
برو یه روستا پیدا کن چوپان بشو درامدشم خوبه
سه ساله پونصد میلون در میاری
رفیق من الان دویستا ببعی داره مهندسم هست به قول خودش،
الان چوپانه اطراف شهر تو کوه هایی که کسی کمتر میره ولی خب همت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم بیکارم بعدسزبازی با لیسانس مهندسی صنایع کار برام نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
باسلام ا پس تکلیف ادمهایی مثل همسر من چیه ک یک ماه شب کار یک ماه روز کاربعدشم حقوقش ثابت بیمه ش هم شب کاریشون رد نمیشه با3تابچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام
خدا هیچ مردی رو شرمنده اهل و عیالش نکنه . با مدرک لیسانس اونم از دانشگاه دولتی که چند سال همه پولی که تابستونا کارگری میکردمو میدادم پای اجاره خونه و خرج خورد و خوراک تا تو شهر غریب درس بخونمو آیندمو بسازم اما الان با 26 سال سن هنوزم همون کارگرم اونم با روزی 40 تومن مزد که با غر زدن و طعنه شنیدن بهمون میدن ههههه شدیم مرده متحرک . از این زندگی سیر شدم تو 26 سالگی .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم هم سن خودت.
ولی خب یه تخصص یاد بگیر کارو بارتم هست،تو همین کارگری برو گج کاری ساختمون رو یاد بگیر روزانه دویست هزار تومن دستمزدشه
کار هرک سیم نیست البته
ادم نا امید نباید باشه
خیلی از کارای دولتی الان درامدشونو که حساب کنی روزی چهل تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
کجا با روزی 30 هزار تومن میشه درامد میلیونی؟!!!!
اگه 30 روز هم کار کنه میشه 900 تومن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
چرا باز نشسته ها رو دوباره میذارین سر کار . میگن میخوایم بازم خدمت کنیم ! برو بشین خونت پدر بزرگ جان ما جوونا خودمون بلدیم خدمت کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
موقع انتخاب رشته بهمون گفتن مهندسی کامپیوتر حرف نداره و کلی تعریفای خوب اما الن که مهندس شدم هیچ خبری از اون تعریفا نیست نشستم تو خونه با مامانم مربا درست میکنم !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
:))) خب عزیز من چون خلاقیت نداری دیگه!تو که مهندس کامپیوتری خب؟یه سایت درجه یک با سئو خوب بازار یابی درجه یک فروشگاهتو راه بنداز اموزش بذار مطالب جالب مربا رو بذار بفروش،
فقط این نیست که بری پشت میز بهت پول بدن که
خلاق باش الان پر درامد ترین ادمای دنیا ادمایی هستن که تو حیطه ی کامپیوتر مشغول به کارن و تخصص خاصی رو حرفه ای بلدن
Germany
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من فوق لیسانس کامپیوتر دارم الان کارگر فصلی هستم

این حرف ها واسه ما فایده ای نداره جونی و آرزوهای ما همش رفت
توقع ما جون ها فقط یه کار هستش
من خونه و ماشین نمیخوام. پول و یارانه نمیخوام این آرامشی که ازش حرف میزنن نمیخوام. من فقط یه شغل میخوام از این آب و خاک پدریم. آقایان مسول من چیز زیادی میخوام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
داداش فوق لیسانستو همین جوری الکی پاس کردی نگرفتی میدونی؟!ببخشیدا،
الان اگر برنامه نویسی رو از زمان ورود دانشگاهت شروع کرده بودی شیش سال کار کرده بودی درامدت عجیب غریب خوب بود،مشکل اینه ما خودمون کم کاریم توقعمونم بالاست دمت گرم که کار داری همونم خوبه،
برنامه نویسی خلاقیت کار با نرم افزار های مهم جزو رشته ی تو میشه دیگه نه منف
تو باید اینا رو بلد باشی نه من
شبکه ی کامپیوتر با برنامه ی سرور
اگر یه شاخه رو میگرفتی میرفتی جلوا الان استاد کار خودت بودی الانم دیر نیست شروع کن تو حیطه ی خودت متخصص یک گرایش بشو قطعا کار هست ،
ینی میتونی بالاخره گلیمتو از اب بکشی هیچی که نداشتته باشه دیگه کار گر فصلی نیستی پشت سیستمت کار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
شرمندگی نظام چه مشکلی ازماحل میکنه وقتی من با دستهای پینه بسته مادربیچاره ام دربهترین دانشگاه دولتی با بهترین رتبه درس خوندم و مهندسی برق گرقتم والان 6ساله بیکارم....خواهرو برادرم همینطور،اما اونی که حرفش میرفت تمبل کلایسمون بود،بایک مدرک بیخود الان داره آقایی میکنه براخودش...ج.اب دستهای چروکیده مادر و شرمندگی من وخواهربرادرم در برابر زحمتهاشو چه کسی میخواد بده،حتی کارگری وحمالی هم نیست که انجام بدیم و درمونی برای دردمون باشه
جوانهای این ممملکت ازدست رفتند،خواهش میکنم بیدار شین
دولت تدبیر و امید چه کردی برای ما که به امید تغییر بهت رای دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام خوب هستید من فوق لیسانسم و بیکار هر جا هم میری کارمنای بی سواد با تحقیر رفتار میکنن متاسفانه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دنبال کار پشت میزی نباش!همسایه ما جوشکاره ها چه ادم با اخلاقی که هست خونه داره ماشین داره زن داره بچه داره همه چیزش خدارو شکر گرفته ادم کیف میکنه وقتی میبینش دیپلمشم نگرفته،
منم شغلم خاصه نمیتونم بگم !
Germany
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ای بابابه کی میگیدهمیشه بایدشرمنده زن بچه باشیم
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم کشاورزی خوندم ولی از این رشته چیزی بجز چندتا بحث تءوری نمیدونم
کارم نیست اخه چرا زمانی که کار نیست و بودجه نیست این همه ورودی گرفتین دلیلشو همه میدونیم خدا کنه یه گزارشم در این مورد بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
واقعا چند تا مسئول پیدا میشه این همه کامنت رو بخونه و ببینه چه خبره؟!!!
یا اینکه فقط همین ما بدبخت بیچاره ها مینویسیم و خودمون هم میخونیم؟!!!!!!
عدالت . عدالت ، عدالت ، کشور اسلامی ،عدالت ،عدالت!!!!!!
روز محشر قطعا نزدیک است
Germany
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
35سال طول کشید تا قبول کنن بیکاری داریم اونهم 12درصد!!!!
35سال هم با آمار بازی میکنن تا قبول کنن که نه بالای 90درصد بیشتره،
باعث شرمندگیه
چقدر دروغ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
مطمئن باشید این مشکلی است که چون مسئولین ما ندارند هیچوقت به فکر حل کردنش هم نخواهند افتاد چون نه فرزند بیکار دارند نه کس و کارشان کسی بیکار میماند آدم سیر هیچوقت از آدم گرسنه خبر ندارد خودتون مثل این جوان ویولن زن فکری بحال خودتون بکنید گدای - سیگار فروشی دست فروشی و .......وگرنه از مسئولین محترم هیچ آبی واسه تون گرم نمیشه میدونم این ها را منتشر نمیکنید فقط واسه خالی کردن دلم اینها را گفتم واقعا" گریه داره یک نفر تو این مملکت به فکر مشکلات جونا نیست همش حرف و شعاره
-
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
جالبه یه مدیر یا مسئول خدوم و نالایقی که نمیتونه وضعیت مملکت رو بهبود ببخشه حداقل باید شهامت داشته باشه و مدیریت رو به کسی بده که توانایی حل مشکلات رو داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
به نظر من بهتره همین تعداد کارهای معدودی هم که هست استخدام اقایان در الویت باشه.
از مسولین محترم خواهشمندم پیگیری فرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
این مسوولین کی میخوان به فکر جوونای بیکار باشن؟؟
بیکاری یعنی آغاز شرارت، دزدی، خلاف، گناه و آغاز هر چیزی از روی گشنگی و شرمندگی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من بيكار نيستم .خدا رو شكر سركارم .الان كه تقريبا به پايان خرداد نزديك ميشيم من هنوز حقوق برج 11 پارسال رو نگرفتم.و همه حقوقا عقب افتاده.شما بگيد توي اين اوضاع ميشه با حقوق 850تومن در ماه زندگي كرد؟تازه متاهل باشي و يك فرزند هم داشته باشي.
بازم ميگم خدا روشكر.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خب نباید بچه دار میشدی
زن گرفتی کارت درست ولی بچه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
شرمندگی ایشان برای جوانان کار میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.یک سوال کشور چین چطور با اون جمعیت درصد بیکاری ناچیزی رو داره ولی کشور ما....بهترین راهکار زمان بازنشستگی از 30 سال باید به 25 برای اقایان و20 برای خانمها اعلام شود این یک راهکاره نه اینکه فرد 30 سال کار کرده والان با یک تبصره که چند درصد جانبازی دارد 5 سال دیگه باید کار کنه تا35 سالگی یا اینکه اگه طرف فوق لیسانس باشه اونم 35 سال چی بگم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منم که دارم کار میکنم4ماه حقوق نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اگه کارکنان مشاغل سخت و زیان آور را بازنشسته کنند کار برا همه هست
-
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دوستان عزیز خواهشا در مورد رهبر عزیز حرفی نزنید که دل ما رو به درد بیاره خواهشا یه سری به وظایف رهبری بزنید متاسفانه ایشون در زمینه اجرایی نمیتونن کاری کنن و همون طور که واسه همه ما روشن شد در این چند مدت برخی افراد توصیه های رهبری رو هم دخالت توی کارشون دونستن. متاسفانه سالهاست که رهبر عزیزمون تنهاست و گوشی به حرفهای ایشون بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا شاهده یارانه رو قطع کننن.نفس ما هم قطع میشه
الان مسئولان رو چه حسابی میگن که جمعیت کشور باید افزایش یابد آیا برنامه ریزی دراین خصوص صورت گرفته خواهشا وضع را از اینی که هست بدتر نکنید حالا همین جمعیت کنونی را سرو سامان بدهید افزایش جمعیت پیشکشششششش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
بابا مهندس با ویلون زدن روزی 30 تومان کاسبی میکنه
بعد چجوری تیتر زدین درآمد میلیونی ؟؟؟؟؟؟
این به یه میلیونم نمیرسه بدبخت .
بعد میگن چرا ازدواج نمیکن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا رو شکر که جمعیت کشور ما به اندازه ی کشور چین نیست
وگرنه چه افتضاحی میشد
مرگ بر پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
وزارت جهاد که دیگه گندش رو درآورده . من خودم یه طرح دادم برای تولید بز و گوسفندای چار پنج کیلویی که مردم به جای سگ و گربه نجس تو آپارتمانا نگه دارن و برا ده بیس هزار جوون کارآفرینی میکرد ولی بعد از کلی پیگیری گفتن لازم نیس و مردم برن همون سگ و گربه نگه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام برای رفع بیکاری اگه شده بعضی ها کاری بکنند و بعضی دیگه خلافش را انجام بدهند باز هم بهتر از بیکاریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ای بابا دست رو دلمون نزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
شرمندگی دردی رو دوا نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خجلت زدگی و شرمندگی نظام هیچ دردی از ما جوونا دوا نمیکنه چون حرف خالی خرجی نداره. والا نظام اگه دلش سوخته حکم حکومتی بدن و جلوی حقوق های آنچنانی رو بگیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اخ تا قیومت برا ما کهگیلویه بویراحمدی ها دلم برا خودمون با استانمون میسوزه ان شاالله که هممون عاقبت بخیر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
درود بر نظام جمهوری اسلامی و مسیولین با غیرتش
که بالاخرخ قبول کردن ما تو کشور آماربیکاری بالایی دارم حالا 35 سال هم طول میکشه تا بخوان یه کاری واسه مردم بکنن
اما حقوق های 200 میلیونی و اختلاس های میلیاردی همچنان سر جاش هست و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
بنظرم این ارقام فقط آمار الکیه بیکاری در جامعمون بیداد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
برید خجالت بکشید خسته شدیم به خدا فقط خوده خدا کمک کنه مدیران حقوق های چند صد میلیونی میگیرن اونوقت من و امثال من در حسرت یه کار با حقوق 1میلیون تومانی هستم خدا نگذره از عواملش بشه درده بلا بریزه تن خانواده اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خود دولت قوانین دستو پاگیر شغلی وگرفتن جواز کار غیر ممکنیه که اگه کسی بخواد کار ی شروع کنه نمی شه و بیکار میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من یه کار آزاد قانونی پیدا کردم !!! با هزار زحمت و مشقت یه سرمایه اندک جور کردم تا فقط بتونم استارت اولیه رو بزنم - ولی از وقتی تو مسیر هزارتوی گرفتن جواز کسب افتادم (حدود یک سال تمام دوندگی) هم سرمایم هدر رفت هم وقتم و عمرم آخرشم خیلی راحت گفتن به این دلیل و اون دلیل و چنان و چنان تو نمیتونی جواز کسب بگیری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دوست عزیز دهه شصتی ها همچنان بیکارن راستی ویالون زدن شاید در امد خوبی باشه ولی بزودی پول مردم هم تمام میشه ودیگه پولی برای فضل کردن نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
واقعاً عدالت تو سرزمين من وجود داره من به خاطر نياز مالى مجبور باشم از رشته اى كه واقعاً علاقه دارم و خيلى زحمت كشيدم و شب ها نخوابيدم انصراف بدم برم كارگرى كنم ماهى ٨٠٠ هزار تومن چون بايد جهزيه جور كنم واسه خواهرم البته مثل من كم نيستم من روزى ده ساعت درس خوندم تا دانشگاه بهشتى قبول شم اما حالا انصراف از تحصيل خدمت و بعد كارگرى هيچ جا هم استخدام نداره بازار آزاد هم داغونه اگه يه روز از اين مملكت برم بيرون به همه ميگم ايرانى نيستم مقطعم ارشد بود ايشالا كار ميكنم دانشگاه خارج از ايران آپلاى ميكنم و ديگه برنخواهم گشت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
این میشه فکر درست،
ما نیز پرستاریم و خواهیم رفت به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
منکه دیگه ته خطم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام
منم دیگه حرفی ندارم تمام حرفها رو دوستان زدند ...
فقط متاسفم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
متاسف نباش،یکم خلاق باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
بله تمام این حرفا درسته منم بیکارم اما چندسالی تو یه کارخونه کار میکردم اما متأسفانه خیلی از همین هموطنای عزیزم که مشکل بیکاری دارن موقع خرید از کالای خارجی استفاده میکنن وقتی کارخونه ای فروش نداره مجبوره از کیفیت کالا کم کنه وبعد از یه مدت هم تعطیل میشه وخیلی ها مثل من دوباره بیکار میشن یک دلیل بیکاری هم همینه ،،!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام منم دستفروشی میکنم خداروشکر بدک نیست ولی خوبم نیست ازبیکاری و واسه این واون کارکردن بهتره
خدایش سخته میدونیین چرا چون باسرمایم کارمیکنم ونتیجه هم میگیرم دوست دارم پیشرفت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اافرین به غیرتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
چقدر جالب همه از بیکاری می نالند ولی هیچ کی نمیاد بگه حتی اونی هم که کار داره با این درآمد یا حقوقای بی ارزش توی این تورم و مشکلات کی میتونه کمر راست کنه با این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
به خدامنم بیکارم تازه باین پون مثبت که نه ویالون دارم ونه بلدم ویالون بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
نرخ بیکاری ایلامو نگفید، بالای 50 درصده.
فک کنم ما شهری از شهرای عراقیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
چرا بازنشسته های نفت دوباره استخدام می شوند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
این آمار 12 درصدی رو کی درست آورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
کی حقوق چند ده یا صد میلیونی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم بیکارم فوق لیسانس دارم هزار جا رفتم هزار تا راه رفتم به جایی ختم نشد کلافه ام خدایا نجاتمون بده
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام اداره شماره گذاری خودرو اصفهان حدود 40 تا باجه دارد که هر40 باجه کارمندش خانم هستند چرا از آقایون استفاده نمیکند تا بتونند حداقل ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام.چون حقوقي كه به خانوما ميدن نصف حقوق آقايون.خوب اين چه سوالي مگه اون خانوما نميخوان ازدواج كنن.يا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
ما چهارتا داداشیم که هر چهار تامون بیکاریم
این یک خانوادست و خیلیهای دیگه رو میشناسم که مثل ما هستن،این امار ۲۴ درصدو از کجا اوردن،منصفانه باچیزی که من میبینم بالای شست درصد بیکاری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام منم لیسانس تاریخ دارم. وبیکارم دلم میوزد ک هم سن سال های خودم را میبی نم ک مثل من لیسانس دارند وبیکارند پس دولت ما چکارمیکند آیا توانایی ایجاد شغل برای ما راندارد اگر اینطور هست دانشگاهها. رو تعطیل کنه. ک حداقل کمتر سرکوفت بخوریم. ک سواد فایده. نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
واقعا کار نیست اونیم که هست بردگیه
صاحب کار هرچی دلش می خواد میگه
هر جور دلش بخواد حقوق میده کلا هر جور
دلش بخواد رفتار می کنه تازه خدا بداد خانوما برسه
باید یه سری مسائله دیگم تحمل کن که واقعا محیط کارو براشون
نفرت اور می کنه خدایا یه دعا نذار خفت بار زندگی کنیم و عاقبت بخیرمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
در مرز بیکاری جوانان 90،درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
چرا باید درکشوری مثل ایران که اینهمه ثروت از قبیل نفت،دریا،معدن،گاز و....داره باید جوان بیکارداشته باشیم.مسئولین دارن چکار میکنند.بله منم وقتی حقوق چند میلیونی داشته باشم دیگه دیگران را درک نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
من یه جوون 28 ساله هستم لیسانس و فوق لیسانسم رو از دانشگاه دولتی روزانه مدرک گرفتم دکترا هم قبول شدم نرفتم. رفتم خدمت و برگشتم به هر دری میزنم جایی کار نیست همه فقط بهم میگن شرمنده ایم با ارشد مهندسی برق تو خونه نشستم و فقط دارم غصه میخورم که چه آینده ای در انتظارمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خیلی کار اشتباهی میکنی تو خونه نشستی غصه میخوری،
اگر کار بلدی دولتو بیخیال
با شرکت های دانش بنیان اگر ایده ای تو ذهنته کار کن
مهندس برق که نباید بره جذب دولت بشه،

اگر ارشدی برو جنوب خوب کار هست،
تو خونه نشین
مخصوصا الان که هوا گرمه خیلیا حاضر نیستن جنوب کار کنن الان برو که نیرو میخوان
از کارگری شروع کن چون مدرک داری قطعا به سوپروایزری میرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
افرین احسان جان 3>
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
آمار بیکاری خیلی بالاتر از این چیزیه که مرکز آمار ایران میگه.
در واقع مرکز آمار هر کسی که هفته ای یک ساعت هم کار کنه به عنوان شاغل محسوب میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم کار میخوااااممممم....حیف من ک با مدرک دکترای دانشگاه تهران بیکارم....خدا از باعث و بانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
ما آدمای فقیر خیلی وقته که فراموش شده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم بیکارم دانشجوی دکترای شیمی، نمیشه منتظر دولت نشست باید خودمون دس ب کار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
افرین باید خلاقیت داشت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
بلههههههههههههه خودمون کار میکنییییمممم،
شما که دانشجوی دکترای شیمی هستیا نباید بیکار باشی!
شیمی علم زندگیه ،پاک کننده ها،نمیدونم سوخت ،صابون برای وسایل تراش کاری،هزار تا چیز دیگه هست که اگر بسازی تلیاردر میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
واقعا باید تاسف خورد که یه جوونه تحصیل کرده تو مملکت ما باید وضعش این باشه. آیا این فرد با این وضعیت میتونه بره زن بگیره و ازدواج کنه وصاحب فرزند بشه تازه این هنرمنده ویه حرفه ای هم بلده .متاسفم که وضع من وجوونای این اب وخاک باید این باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
الحمدلله که خانومم . تو خونه نشستم تو خونه منت هم دارم. ولی دامادمون بیکاره. با بچه و کلی خرج. مهندس عمران هم خونده. خدا وکیلی این شرمندگي نیست!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
باز دم شما گرم که تو خونه نشستی
تو شغل ما که همه خانوما سرکارن طرفداراشونم بیشترن مجردم هستن اکثرا کارشونم اصلا درست نیست اخلاقا بعد همین دیگه مشکل همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
بله ایشون رو هفته گذشته در زیرگذر مارو میدان ازادی تهران دیدم. کلاه بزرگی بر سر داشت دوتا خانوم بهش 5 تومن دادند و بعد یه گدا اومد به اون اعتنا هم نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
یکی میلیاردی حقوق و پاداش میگیره که خیلیها هستن بهتر از اون کار انجام بدن و 1میلیون در ماه بگیرن قانع هم هستن مدرکشون هم از اون فرد بالاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دوستان درست خیلی عوامل دولتی در اشتغال جوانان بیکار موثره ولی باید خود فرد هم بخواد خواستنه با تمام وجود مثلا همین فرد من مطمئنم جاهایی رفته دنبال کار ک مرتبط ب رشته تحصیلیش نبوده من خودم کشاورزی خوندم ب کاری دست زدم ک خیلی عالیه و حتی به دوتا از دوستام هم پیشنهاد دادم الانم حسابی موفق هستن من خرید فروش سم میکنم با خیلی از تهرانی ها هم در ارتباطیم اتفاقا اکثرا هم ک دارن کار میکنن این کاره نیستن فقط دلال هستن بنظر من برو تو این کار خیلی عالیه برو تو یکی از این شرکتای توزیع و پخش نهادهای کشاورزی ک تهران پر از این شرکتا.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
مشکل اینم هست که بنده خدا رفته سربازی هر چی بلدم بوده یادش رفته
این سربازی تو این بیکاری کجای دلم بذارم من؟
بابا به کی بگیم دو سال عمر تلف کردن اخرش هر چیزی هم بلد بودیم یادمون میره بر گشتنی هم همه دخترا جاتو گرفتن جایی نمیمونه
دختر کار داره پسر نه چه وضشه
من از سربازی برگشتم میبینم همه همکلاسیام طرحشون شروع شده من تازه باید بزنم تو سر واسه کار
همش به خود ادم نیست به قانونم هست،
چه معنی داره این همه دختر استخدام میکنینو کار بهشون میدین پسرا نه؟مگه اینکه!!!!
مشکلات جامعه ی ما از نخواستن جوونامون نیستت،از مسیرو ندونستن هستو از اموزش اشتباه دانشگاهو از سربازی دو ساله همه چی یاد ادم میره و هزار تا مشکل دیگه
والا الان کار باشه اصلا من خونه نمیرم صب تا شب شب تا صب کار میکنم پولشم بهم بدین
حق خوری نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
مسولین این نظام باید بیست سال پیش فکر این روز را میکردند ما دهه شصتی ها که بر باد رفته ایم سن استخدام تو قانون 40 سال ولی هرچی استخدامی میاد حد اکثر سن برای لیسانس 30 یا 28 سال هست این عدالت نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
استخدام این دولت؟بی خیال بابا
برو برق کاری ماشین رو یاد بگیر اقای خودت باش دستت تو جیب اینا نباشه
دو ساله میشه همه چیزشو ماشینای جدیدم یاد گرفت بعدشم برو تو یه کشور دیگه برا اونا کار کن اخر عمریم برگرد به کشور خودت اینم راهکار واسه تو که استخدام نشی برو دنبالش!
شوهر خاله ی من تاکسی داشت ولی رنگ کاری ماشینو خوب بلد بود رفت دبی الان باغ خریده خونه خریده سه ماه میره سه ماه میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم مهندس هستم و ارشد خوندم و بیکارم
بیکاری خیلی بده
اون وقت حقوق بعضی ها از پارو بالا می ره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ما دیدیم ارشد به درد نمیخوره یه سره بریم!نشستیم تو کارشناسی خوندیماااااا اندازه سه تا ارشد اطلاعات جمع کردیمو زبان قوی کردیمو همه چی ،اخرشم با حقوق یه میلیون کار بهمون دادن دمشون گرم واقعا!!!!
یه میلیون برا چهار نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
به خدا بیکارم دری نمونده که زنگشو نزنم .هم اکنون نیازمند یاری مسئولین هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
حالا هی بگین ازدواج کنین با کدوم پول واقعا برای کشوری با این همه منابع جای تاسف داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
هعععععععععععععی ، خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
بیکاریم بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
پسره باباش بهش مغازه داده تعمییرات لوازم خانگی زده میگه من از صفر شروع کردم الان کار افرینم کار تو این مملکت ریخته . اخه بچه جوون بابات اگه بهت مغازه نداده بود تو هم الان بیکار بودی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
ایشون راست میگه.چرا جهاد کشاورزی حتی معاونین وزیر بازنشیته اند و دوباره برگشتند سرکار.چرا جهاد کشاورزی کسانی دارد در همین ساختمان مرکزی که سالها از بازنشستگی آنها میگذرد ولی همش تمدید میشوند.چرا.چرا چرا.چرا وزارت جهاد از مشاغل قرارداد کارگری خود بیگاری میکشد.رهبر من.عزیز من.پدر من.تا حالا به وزارت جهاد رفته اید؟نماینده شما جناب عالمی به شما گزارش میدهد که وزارت جهاد در خیابان طالقانی چرا بازنشسته ها را تمدید میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
در خانه ما هم جوان بی کار بامدارک دانشگاهی داریم از سفره خانه شرمنده هستند ولی چه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام دوستان
تا وقتی که از کالای ملی حمایت نکنیم وضع به همین منوال پیش میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
تاوقتي مدير نالايق در كشور وضع همينه اگر مدير لايق باشد كالاملي رقابت پذير مي شود و اتوماتيك جاي خود را در بازار داخل و خارج باز مي كند
مگر كم از بنجل سازان خودرو كشور با مكيند خون ملت حمايت كردند پس چي شد چرا ما نيز نتوانسيتم مانند كره جنوبي شويم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
هرکس جای خودش باشه اون موقع کار درست میشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام. اشکالی ندارد که نیروهای بازنشسته دوباره به کار گیری می شوند. و من و هم سال من باید بیکار باشیم.
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
ما جوونا اصلا مهم نیستیم مهم اینه که مسئولان راحت بتونن حقوق چنصد میلیونی بگیرن ،بیاین برای سلامتیشون دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم بیکارم و وضعیتم تو خونه وحشتناکه.
نه میشه بیرون رفت نه میشه تو خونه موند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
فقط بخاطر چند میلیون کمبود با چندتا چرخ توی خونه خانوادگی کار میکنیم خیلی شرایط سختیه اگه یه کم حمایت داشتم الان توی این شرایط نبودم تازشم اشتغالزایی هم میکردم حالا مجبورم چندین سال کار کنم .تا به نقطه عطفی که میخام برسم یادش بخیر نمونه دولتی میخوندم میگفتن ما میخاییم استعدادهای شمارو شکوفا کنیم بعد چندین سال الان فقط له کردن ایده ها و تلاشهارو میبینم فقط و فقط همین هیچوقت دولت نتونسته به معنای,واقعی همراه جوونها باشه با اونهمه گوشزد رهبر مملکتمون بازهم کم کاری میکنند میرن بالا دیگه نمیبینند گرفتار رفتار و کردارهای ماسون میشن ما فقط میشیم گوسفنداشون این حقیقته جامعه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
عالی یود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
متاسفانه این بیکاری یک معضلی شده تا یک عده از این قشر جوان بیکار سوء استفاده کنند
نمونه بارز آن گلد کوئیست که جدیدا با شیوه جدید اقلام وکالاهای مصرفی مردم را با دو برابر قیمت با استفاده از این قشر بیکار داره وارد اقتصاد نیمه جان مملکتمون میشه
اینی را که می گم حدود دو هفته پیش از ما دعوت شد فقط جهت حس کنجکاوی رفتم باور کنید بالای 5000 نفر جوون بودند اونجا براشون کلاس می گذاشتند . وفروشگاهای عرضه کالا داشتند طوری به اونا الغا کرده بودند که هر کدوم بالای 2 میلیون خرید می کردند
من فقط یک تن ماهی که برند بازار هم نبود قیمت کردم 7000 تومان بود در صورتی که یک تن ماهی برند با همون وزن به صورت عمده میشه با 3800 تومان خرید حالا دیگه بقیه اش را باید خوند جالب اینجاست که می گن مجوز هم داریم و9درصد ارزش افزوده مالیات هم می دیم واین 9 درصد ارزش افزوده را هم بعد از قیمت کالا به قیمت قطعی اضافه می کردند
واقعا چه سوءاستفاده هایی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
آره درسته منم توی یکی دو جلسه از این ها شرکت کردم دیدم واقعا کلاه برداریه و این نون ها خوردن نداره و خودم رو کشیدم کنار
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۴:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دقیقا همان گلد کوئیست هستش ولی روش خودشون را عوض کردند جوان بیکار مملکت که از همه حرف شنیده وعطش پیدا کردن کار را داره با این شیوه راحت ازش سوء استفاده می کنند که اون هم بره اقوام فامیلش رابیاره تا شرکت به سود های کلان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
بله به من هم گفتند یارو بامن جوری حرف میزد که گفتم دیگه احتیاج به کار کردن ندارم و خرید خانه و آشنایان رو میکنم ولی بعد از یه مدت دیدم اگه همین خریدها رو کمی اداره کنم پولش کمتر میشه و بهتره. به قول دوستان این هم یه جور کلاهبرداریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
این همه جوون فعال و خلاق داریم ولی چه فایده ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دل همه خوش بود یه روزی دانشگاه میرن دکتر مهندس میشن پول در میارن ازدواج میکنن و .................
الان همه دکتر مهندس که شدن ولی از پول و کار خبری نیست کمتر خانواده ای پیدا میشه که درش بیکار نباشه
خلاقیت و ایده و مدرک و مهارت تا پول نباشه دوهزار نمی ارزه دوست عزیز حالا شما بگو طررف پروفسوره ولی بی پول فرقی با یه گدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
وقتی برای تحصیل به دانشگاه های پایتخت میای انتظار داری که پیشرفت کنی . ولی فساد در بعضی اساتید موجب مشروطی و حتی اخراج از دانشگاه میشه ولی دستت به جایی بند نیست باعث میشه که امسال این جوانها به هر کاری دست بزنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
کاشکی مسئولین به فکر جونای بیکار باشن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
عزیز من مسئولین تا حقوق ده ها میلیونی می گیرن کی به فکر من و تو هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دلت خوشه ها .... این مسئولینی که داری میگی فعلا دارن جیب خودشون و اطرافیانشون رو پر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
حقوق 220 ميليوني چرا 10 ميليوني مي فرماييد آقا احسان اين در شرايط كه شما بيكار اكثر ما كارمندان نيز زير دو ميليون حقوق مي گيريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام . سازمان های دولتی نیروهای بازنشسته را جذب می کنند .
وجوان ها باید ساز بزنند .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
نمونه اش شرکتهای اقماری تحت پوشش بانکها. از نزدیک دیدم. تا کسی بازنشسته میشه فوری سفارش و پارتی و .............
جزییات ریزتر میخواهید شرکتهای بانک کشاورزی مانند : مهر 78- نوین مهر- و.....................
چاپ کنید لطفا"
Saudi Arabia
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منم بیکارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ما نیز چون تو بیکاریم
۱۲
آخرین اخبار