بیکاری، تنها موضوعی است که برای همه خانواده‌های ایرانی مشترک است و آنها نسبت به آن واکنشی یکسان نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در هر خانواده‌ای که نگاه می‌کنید، حداقل یک جوان یا مرد میانسال بیکار وجود دارد که همین سبب می‌شود بیکاری تبدیل به موضوع اصلی و معضل جامعه تبدیل شود.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب را نیز تحت تأثر قرار داده و ایشان خطاب به جوانانی که از بیکاری مقابل خانواده‌شان شرمنده شده‌اند، فرمودند: «خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.»

قطعاً ایشان از عمق ماجرا و معضل آگاهی داشتند که چنین صحبتی را مطرح کردند. معضلی که با یک ساعت گفت‌وگو با جوانان در یکی از میادین اصلی پایتخت هم به ان خواهیم رسید.

کدام استان موقعیت شغلی بیشتری دارد؟/صحبت‌های دختران و پسران تحصیلکرده بیکار+نمودار

البته باید اذعان کرد که بیکاری مطابق آمار در دیگر استان‌ها به مراتب بیشتر و همین علت مهاجرت به تهران را نیز سبب شده است.

باید گفت زنان هم بی نقش در مهاجرت ها به تهران نیستند چنانچه سیاوش شهریور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  تهران به خبرنگار ما گفت:90 درصد زنان متکدی استان تهران از شهرستان ها جهت کار  مهاجرت می کنند.

ساعت 10 صبح در میدان انقلاب. یک ساعتی از جوانان رهگذر می پرسیدم که آیا کار دارند یا بیکار هستند. عده زیادی پاسخ منفی دادند و عده ای هم گفتند که کار دارند اما چه کاری؟! در ادامه متن گفت‌وگوی ما با مردم در فاصله ساعت 10 تا 11 را می‌خوانید.

جلوی اولین نفر را که گرفتم گفت دانشجوست و برای تهیه کتاب به انقلاب آمده! البته گفت که تنها دو ترم از تحصیلش باقی مانده و خود را برای کارشناسی ارشد آماده می‌کند. اسمش محمود بود و می گفت که خیلی سعی کرده متناسب با رشته تحصیلی اش که حسابداری بوده کار پیدا کند اما بیشتر آنچه به او پیشنهاد می‌شده شغل ویزیتوری بوده و او آنها را رد کرده است.محمود امیدوار بود که بتواند شغل مناسبی بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد پیدا کند.

مهدی که می‌گفت فارغ التحصیل علوم سیاسی است. برای یافتن کار از خانه بیرون زده بود و در میدان انقلاب می‌خواست تاکسی به مقصد ونک سوار شود. او می‌گفت که دو سال از فارغ التحصیلی اش گذشته و کارت پایان خدمت هم دارد اما نمی‌تواند هیچ شغلی پیدا کند.

مهدی نسبت به رشته تحصیلی که خوانده بود پشیمان بود و می گفت که اگر به گذشته برگردد هرگز علوم سیاسی نخواهد خواند.

مهدی گفت: از همه همکلاسی‌های من در دانشگاه تنها دو نفر موفق شدن شغل مرتبط پیدا کنند و چهار پنج نفر هم رفتن معلم شدن مابقی هم مثل من در به در دنبال کار می‌گردند.

بعد از مهدی از خانم جوانی پرسیدم که آیا بیکار است که گفت: شیمی خوانده اما در آژانس هواپیمایی کار می‌کند آنهم بدون بیمه و حقوق ثابت. گفت که بصورت پورسانت کار می‌کند و اصلا از کارش راضی نبود. به او گفتم چرا می‌خواهد سرکار برود که گفت: مگه پدرم چقدر درآمد داره که خرج 3 تا بچه رو بده؟ اونم 3 تا دختر! نه فقط من که خواهرهام هم کار درست حسابی ندارند. البته یکیشون هنوز دانشجوست اما باید کار کنیم که جهیزیه و این چیزا بخریم.

او گفت: پدرم داره بازنشسته می‌شه اما درآمدش کفاف نمیده و ما هم کمک خرج شده ایم که حداقل دغدغه خرج ما رو نداشته باشد.

نفر بعدی خانوم چادری بود که از مترو بیرون آمده بود و به سمت کتاب فروشی‌ها می‌خواست برود که ازش در مورد اشتغال پرسیدم و گفت: تا آزمون وکالت قبول شدم و فعلا کارآموزی می‌کنم تا بعدا روی پای خود بایستم. خدا رو شکر من مشکلی ندارم و می‌تونم خودم برای خودم کار کنم اما خیلی از همدوره‌ای هام نتونستن وکالت قبول بشن و بیکار هستند.

از پسر جوان دیگری وضعیت اشتغالش را جویا شدم که گفت: خودم شغل آزاد دارم و با یکی از دوستام مغازه شریکی زدیم اما داداشم بیکاره! 6 سال وقت گذاشته و درس خونده اما کار پیدا نمیکنه مثلا فوق لیسانس ادبیات داره اما بجز اونی که خونده کار دیگه ای بلد نیست و کاری هم براش پیدا نمیشه. چند بار آزمون استخدام آموزش و پرورش داده اما خب قبول نشده.

کامران نفر بعدی بود و گفت: نه من که تمام برادرام و عموهام هم بیکارن. چندتا عمو هم سن و سال خودم دارم که همه بیکارن و از شهرستان پاشدن اومدن تهران دنبال کار. چندبار گفتم که نیان منم اینجا بیکارم اما گوش ندادن. خب حق دارن بلاخره فرصت کار اینجا بیشتره.

با چندتا مسافرکش جوان هم صحبت کردم که جفتشون گفتند هیچ کاری پیدا نکردند و مجبور شدن با ماشینی که با پول قرضی خریده‌اند کار کنند.

محمد مهندس مکانیک هم بیکار بود و گفت: کلی سختی کشیدیم برای فارغ التحصیلی اما آخرش چی؟ هیچی! داریم ول می چرخیم و هیچ کاری هم پیدا نمیشه.

البته بعد از محمد پسر جوانی رو دیدم که می‌گفت آخرین آزمون بانک مرکزی رو شرکت کرده و قبول شده و از شغلش راضی بود.

مسعود هم می‌گفت که رشته امور گمرکی خونده و در بانک استخدام شده البته از فشار کاری ناراضی بود.

ناصر هم که مدیریت خونده بود بصورت قرارداد ساعتی در یکی از بخش‌های پرس تی وی کار می کرد و از شغلش راضی بود.

محسن اما دیپلمه بود و تازه از خدمت برگشته بود. میگفت هر کاری که در شأن آدم باشه رو انجام می‌ده اما هیچ کاری که از دستش بربیاد پیدا نکرده است.

اینها تنها گوشه ای از معضلی است که در سراسر کشور خانواده‌ها و جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بیکاری در برخی استان‌ها به شدت بالاست و نیاز است که مسئولان برای آن فکری کنند.

معضل بیکاری گاهی به خلاف بیکاری هم تبدیل می شود.جوانان بدون شغل که چشم خانه ها و ماشین های گران قیمت شهر دوخته اند و آرزوی حیب های پر پول را در سر می پرورانند و به خلاف بیکاری روی می آورند.

خلافکاران بدون شغل این روزها نه آدم می کشند و نه از دیوار مردم بالا می روند بلکه نقش مهمی در توزیع اجناس قاچاق و همچنین نق مهمی در ترویج و گسترش مشاغل کاذب ایفا می کنند.

شاید در دوران بعد از برجام احداث تعدادی کارخانه بتواند چاره کار در برخی شهرها باشد البته اگر واردات اجازه دهد و سرنوشت کارخانه ارج در انتظار آنچه موجود است نیز نباشد.

کدام استان موقعیت شغلی بیشتری دارد؟/صحبت‌های دختران و پسران تحصیلکرده بیکار+نمودار

*نرخ بیکاری در استان‌ها

متوسط نرخ بیکاری ایران در زمستان 94 به 11.8 درصد رسیده که نشان‌دهنده افزیش 0.3 درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با زمستان 93 است. اما نرخ بیکاری در استان‌های مختلف چگونه است؟

بالاترین نرخ بیکاری در کل کشور مربوط به استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 23.1 درصدی است. بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد با نرخ بیکاری 22.9 درصدی در رتبه دوم بیکارترین استان کشور قرار دارد. کردستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل هم سه استان دیگری هستند که نرخ بیکاری آنها به ترتیب 21.2، 19.1 و 16.7 درصد است. البته استان اردبیل دومین استانی است بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی (44 درصد) را در کشور دارد.

در مقابل استان سمنان دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در کل کشور است. نرخ بیکاری این استان 7.9 درصد است. بعد از سمنان آذربایجان شرقی و تهران در رتبه دوم و سوم نرخ بیکاری قرار دارند و بیکاری این دو استان به ترتیب 8.1 و 8.3 درصد است.

استان‌ها مرکزی و بوشهر هم هر دو با داشتن نرخ بیکاری 9 درصدی در زمره 5 استان دارای کمترین نرخ بیکاری قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۲:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من لیسانیم صنایع است و ارشدم مدیریت هست. شوهرم لیسانس صنایع هر دو بیکاریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
من بیکارم .وضع کار خیلی بد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۵
استان گلستان باداشتن زمینهای مرغوب ولی به علت سد سازی غیر اصولی تمام ایزمینها کلا درحال نابودی مردم دارن ازبیکاری مینالن اینجا هم.وضع اشتغال افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۹۵
وضعیت مملکت واقعا اسف باره من خودم دوساله ارشدحقوق گرفتم دریغ ازیه کاربه خداقسم هرجا که فکروهوشم قدبده سرزدم واقعا من تعجبم ازاینه که اینااین امارای الکی ومن دراوردی روازکجامیارن من خودم روستازاده ام ازروستاهای اردبیل باصدخانوار ودویست تحصیلکرده لیسانس وارشد تقریبا نوددرصدش بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۲ تير ۱۳۹۵
27 سالمه لیسانس صنایع بیکار. مسئولین حقوق 200 400 میلیونی میگیرن ، به هزار روش دیگه پول مردم و می خورن ، بچه ها شون بهترین دانشگاه خارج درس می خونن و هزار کثافت کاری دیگه انجام میدن که اینقد بیکاری زیاد شده تو جامعه . از ماست که بر ماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
من دندان پزشکم مریض پول نداره بیاد پیش من منم بیکارم دوستم هم داروسازه مجوز نمیدن داروخانه بزنه میگن اشباعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
ارشد GIs هستم بیکاااااااااااااااااااااااااار
>_<
Germany
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
لیسانس مدیریتم.3 سال فارغ التحصیل شدم.با معدل بالا و از دانشگاه ملی
اما
یه شرکت واسه استخدام رفتم از صبح ساعت 7 تا 9 شب هر روز.به عنوان مدیر داخلی
وقتی رفتم گفتن باید منشی باشی.منشی شدم.با حقوق 300 هزار تومن.فاجعه س.هیچی دیگه.اومدم بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۹۵
مدیریت بد مسئولین شده این باتلاق که کل جامعه رو داره با هم غرق میکنه ، اگه این همه پول مملکت تو پورشه و برج نمیرفت جاش کارگاه و کارخونه میشد این وضع ما نبود .سقووووووط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۵
واقعا که این " بیکاری" خوب مزدی کف دستمون گذاشت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۱ تير ۱۳۹۵
من خودمم بیکارم وباید بگم از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
خدایا تو اون دنیا کار هست؟؟!!!!!!!!! ما که انگیزه ای برای زندگی نداریم
حداقل با انگیزه بمیریم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
معضلات بیکاری:
بی پولی
مجرد ماندن
افزایش طلاق
افسردگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
مسئولین رسیدگی کنند!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
کل جونامون با مدرک لیسانس فوق لیسانس بیکارند من خودم فوق لیسانس دارم اما دارم ویزیتوری کار میکنم چون۹۰٪استخدام غیر بومی تاکی این تبعیض بخدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من دیگه سکوت میکنم !!!
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
منم تحصل کرده ام و شغل دولتی دارم ولی همیشه هشتم گروی نهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
باسلام,من سی وشش سالمه وبیست سال کار دولتی ورسمی دارم,اما اینقدرحقوقم پایینه که شغل دوم وسوم(مسافرکشی ونگهبانی و...)هم جواب خرج های بالا رو نمیده,,,خدا کنه فکر گرانی بکنن وایجاد شغل,,,,وگرنه شما برید سر کار با حقوق اداره کار,,آیا با این گرانی میتونید زندگی کنید,,,,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
تا همین چند ماه پیش سه استان خوزستان لرستان و سیستان و بلوچستان از آمار بیکاران رنج می بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
با سلا م من فوق لیسانس فیزیک هسته ای دارم سه ساله بیکار هستم متاسفانه تو زابل هر جا بری بایداز بند پی استفاده کنیم که اونم جز خدا هیچ کسی رو ندارممسولین چارهای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من بچه کرمانشاه هستم از بیکاری خسته شدم 13ساله سربازیم تموم شده کار گیر نیاوردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
اما افرادی رو میشناسم که هنوز لیسانسشون رو نگرفتند و دانشجو هستند در شرکت های خوب نیمه خصوصی مشغول هستند و با ماشین های آنچنانی میان سرکار که بعد از 20 سال کار هم نمیشه این ماشین هارو خرید، کارهست، اما برای پارتی دارها و از ما بهترون و با یه تلفن و سفارش بهترین جا کار میشه کرد. آره اینه عدالت، حقوق یکسان و غیره.
Germany
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
فوق لیسانس برق کنترل دانشگاه تبریزبا معدل بالا شاگرد اول دوره ی لیسانس نجف آباد با همه ی هزینه هایی که داشت باید بیکار بمونه بیکار بمونه بیکار بمونه................!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ یا امام زمان به دادمون برس کیک فروشی میکردم اسکاج بافی شروع کردم پس فروشش برنیومدم دستفروشی کردم تعمیر کامپیوتری شاگردی کردم بیست جا آزمون با هزینه دادم ... آمار!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
استان بوشهر که یک استان به نام پایتخت انرژی هست چرا باید درصد بی کاری بالا باشد الان درصد بی کاری دراین استان 11درصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
استان بوشهر در حالی دارای رتبه چهارم پایینترین نرخ بیکاری در کشوره که بزرگترین تاسسیات نفت و گاز و پتروشیمی رو توی کل کشور داره متاسفانه اینجا به نیروهای بومی هیچ توجهی نمیشه و بیکاری بیداد میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
از یکی از استانها باید خیلی تعجب کنید که بزرگترین پالایشگاه گازجهان ، بیشترین شرکت های پتروشیمی، بزرگترین نیروگاه اتمی کشور درآن وجود دارد و جوانان آن بیکارند وآن جایی نیست جز استان محروم ! بوشهر یعنی قطب انرژی جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
خدا به فریاد برسد از این همه بی کاری که الان در کشور هست من الان دو مهندس مکانیک فوق لیسانس دارم که در خونه بی کار هستن سن ازدوجشون هم بالا رفته مسئولین چه کار می خواهد بکند چه امیدی و تدبیری کجاست که مسئولین گفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
یادشون رفته استانی هم به نام لرستان هست و گرنه رتبه اول مال لرستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
در کجا کار هست که شهر به شهر بخواهیم اعلام کنیم!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
ما هم در یه شرکت خصوصی مدیر فنی داشتیم کارخانه را به ور شکست تبدیل کرد ن سه مدیر یکی آمد از کار گران اطلاعات میگرفت اجرا میکرد یکی آمد گفت در فلان جا چند کارگر اضافه هست اخراج کنید یکی آمد مزاحم کارگران شد به مرور زمان همه اش اخراج کردن کار خانه را بهترین وضع با کار گران دست به دست هم دادیم از شرایط بحرانی بیرون آوردیم با حقوق کارگری در حالی حقوق مدیر را ده برابر کار گر بود تمامی عوامل بیکاری این مدیران هستن که میگن همه جا اداره می کنیم مردم وضع خوبی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
الان چهار سال بیشتره دانشگاه و سربازی رو تموم کردم ب هر دری سر زدم کار پیدا نشده
از متلک های مردم گرفته تا سرافکندگی تو خونواده
سی سالو تموم کردم هیچ کاری و شغلی پیدا نشده یه سال کارخونه اونم تو یه شهر غریب کارگری کردم هرزگاهی فصلی تونستم برم کارگری ولی پدر مادر بالای شصت هفتاد سالو چیکارش کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
الان هرچی کرمانشاهی امده خوزستان کار میکنه بعد خوزستانی ها الان بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
الان هرچی کرمانشاهی امده خوزستان کار میکنه بعد خوزستانی ها الان بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
شما را به این ماه عزیز قسم میدم باز هم گذارش تهیه کنید چه بسا افرادی با خوندن این مطالب می فهمن که تنها نیستند. در چهارمحال و بختیاری اوضاع خیلی بد تمای کارخانه ها به تعطیلی کشیده شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من ترم آخر دکتری هستم و با اینکه سه تا مقطع رو در دانشگاه های روزانه خوندم اما متاسفانه بیکارم.همکلاسیم . بدبختی اینکه خواهرم هم دکتری داره و بیکاره!!!!!
تکلیف ما چیه تو این دنیا؟؟؟واقعا این همه جوآنی و عمرمان پای درس گذشت و آخرش هم هیچی!!! فقط شرمندگیش موند برای ما و شدیم درس عبرت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
استان کهکیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت چندین سال هست که بیشترین بیکار داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
استان کهکیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت چندین سال هست که بیشترین بیکار داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من لیسانس دارم سه تا مدرک کامپیوتر وسه تا مدرک خوشنویسی الان تو تعویض روغنی کار میکنم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
وضع کار خیلی بداست.
یعنی درست میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
یا خدا تازه استان سمنان کمترین نرخ داره
من نمیدونم معیار اینا چیه واسه نرخ بیکاری ولی میخوام بگم استان سمنان که صنعتش رو هواست و کشاورزیشم نیازی به گفتن نداره الان تقریبا همه دوستای من و هم سن وسالای من بیکارن
شایدم این نرخ براساس جمعیت ولی من هنوز میگم نرخ واقعیش خیلی خیلی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
کرمانشاه مردم لنگ یه کار با درآمد ماهی200و 300تومان هستن
اون وقت اومدن ملیاردها دلار خرج منو ریل کردن تازه هنوزم درست نشده
سرو ته کرمانشاه با پا کلا 1 ساعته
نمیشد پول منو ریل بدن چند تا کارخونه تو شهرمون بزنن. کرمانشاهی که همی کار خونه هاش پلمپه
گناه داشت دونفر جون برن سر خونه زندگیشون
هیییی خدااااا حقمان و ظالمیل بسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
کهگیلویه و بویراحمد با کمترین جمعیت و دارا بودن یک سوم نفت کشور ،و دارا بودن بیشترین پوشش گیاهی ورتبه دوم از لحاظ آب های جاری ببین مردمش تو چه فلاکتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
استان سیستان وبلوچستان جوان ترین استان کشور هست.تو این استان نه کارخونه ونه شرکتی هست .تعجب میکنم که هیچ اماری از بیکاری جوانهای اینجا منتشر نشده.
اینجا بیکاری بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
بابا سمنان بعلت داشتن کارخونه فراوان اکثر مردماش اشتغال دارن اما استان های دیگه اینطوری هستن !قطعا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
فکرمیکنید جوانهای مازندران که چهارتا گوسفند دارن شاغل محسوب میشن که تونموداذنبست؟!ماسه تابرادر تحصیل کرده ایم که باپدرم چهارتا بیکارمطلق هستیم برای اینکه آبرومون نره به هردری میزنیم که فقط مشغول باشیم اونهم بدون درآمد من دردمو به کی باید بگم،به من جواب بدین که کشورایران با این سرمایه باید وضع مردمش این باشه نه کارازشذمندگی گذشت دیگه چهل سال گذشت خاک برسرشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
چرا باید زنجانی رو اتیش زد مگه نفتو خودش استخراج میکرد برید اگه مردشین از پایه درست کنین شما هم میتونی زنجانی باشی وقتی مردم بشیننو زانوی غم بغل کنن نتیجش این میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من مهندس از شریف با ۲۵ سال سابقه کار بیکارم دو فرزندم با لیسانس و فوق لیسانس مهندسی بیکارند همسرم هم خانه دار زلزله بیاید سیل بیاید من زیر آوار باشم یک ریال از هزینه ها کم نمیکند ضمنا در تهران هستیم مثلا نرخ بیکاری پایین تر است هر جایی هم باشه کار میکینم ولی کو کار . بنده در ۱۰ سال پیش دو جا کار می کردم و همیشه کاری در سازمان دیگر زیر سر داشتم
از پس انداز می خوریم تا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
لیسانس برق...نخبه قرآنی کشوری...وغیره
بیکار ....همش شده پاتی بازی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
به الله قسم ما سه تا ارشد بیکاریم تو یه خانواده همه جا رو برا کار رفتیم، کار هست ولی برا کسی که بند پ داره نه برا ما.
اونم تو ایلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
ارشد مهندسی زلزله دارم. بیکارم بیکارم. برادرمم دکترا ازمون داده اونم بیکاره.
الان مجبوریم بریم کارگری بیل بزنیم.
از اذربایجان شرقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من کامپیوتر خوندم شوهرم عمران خونده و هر دو بیکاریم واقعا تو فشاریم از جوونیمون هیچی نفهمیدیم خداییش شوهرم خیلی تلاش میکنه اما کجاست کار؟بیکاری تو گیلان خیلی زیاده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
ما ساكن لرستانيم تو خانواده دو تا فوق ليسانس و سه ليسانس بيكار داريم اونم رشته هاي روز مثل هوش مصنوعي ، ژئو فيزيك ، عمران ، حقوق و معماري كه همه بيكاريم ، من نميدونم كي بايد جوابگو باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بیکاری فقط تو کرمانشاه نیست!تو کل جامعه هست!ولی خب جوونای بیکار پاشن یدور دیگه برن سربازی تا از بیکاری دربیان!!و مرد بشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
لیسانس برق بیست و هفت ساله استان قزوین حدود یکی سالیه که دنبال کارم هر جا میری کلاس میذارن برات بعدش میگن موفق باشی دیروز برای مصاحبه رفته بودم میگفتن سابقه کار نداری میگم اخه باید یکی به من کار بده تا سابقه کار بشه یکی از دوستان تو یه شرکت مشغول کار بود اومده بود برای مصاحبه میگفت تو اون شرکت خیلی اذیت میکنن 12 ساعت کار سنگین تازه اکثر اوقات 12 ساعت بعدش هم میگن باید تو شرکت بمونیم وگرنه اخراج لیشانس برای کارگری شرمنده خانواده ایم دیگه بعد یک عده حقوق میگیرن سی میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بی دقتی دولت های گذشت مقصر بی کاری تحصیل کرده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
استان خوزستان با این همه منابع نفت و گاز و شرکت های پتروشیمی و فولاد و نورد لوله و .... و این همه جوان بیکار !!!
چه جوری جزو آمار نیومده ؟ چیز عجیبیه ؟
حالا هرکی ندونه میگن همه دارن کار میکنن
تا کی تبعیض خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من مدرک کارشناسی برنامه ریزی شهرم دارم و کار هم دارم ولی چه کاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنده با مدرک لیسانس نگهبانم. اون هم شیفت شب!!!!!!!!!!!!!!! قابل توجه مسئولین محتــــــــــــــــــــــرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
مهندس عمرانم،با پروانه اشتغال،ولی متأسفانه با گذشت سه سال از خدمتم هنوز که هنوزه نتونستم یه کار مرتبط گیر بیارم(درس خوندیم و کار فنی دیگه ای ام که بلد نیستیم)متأسفانه همش شده رابطه بازی و باند بازی کسایی و میبرن سر کار که تو همه ی زمینه ها باهاشون هماهنگ باشه و هر چی شد و هر جور گفتن بگی چشم و کاری با کارشون نداشته باشی و اخلاق مهندسی و بزاری تو جیبت.به پایینترین حقوقم قانع شدم ولی نیست،خدایا دیگه بریدم از این زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
سلام . منم میتونم بگم بیکاری توی استان گیلان شهرستان تالش هم وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
استان ایلام تنها استان بدون کارخانه هست مردمش همه از بیکاری ول میگردن که بیکارنباشم فکر کنم ۸۰ ٪ به بالا بیکارداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
خوزستانو جا انداختید چون درصد بالایی از شاغلین که اینجان غیر بومی هستن و افراد بومی یابیکارن یا شغل کاذب دارن. مسافرکش شخصی که دیگه نگو پره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
به نظرمن همه جا همین طوره یعنی همه استانها.من خودم لیسانس گرفتم خیلی بیکاری کشیدم وتوآزمونای مختلف شرکت کردم بالاخره قبول شدم ولی شرکتی هستم خیلی به آینده امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من کارشناسی IT هستم ولی دراداره بیکار هستم. و فقط برای خوابیدن میام اداره ... کار توشون ضعیف شده جنبه جوش درونشون کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین جمعیت بیشترین بیکارو داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
استان لرستان, بیکاری بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
استان لرستان, بیکاری بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آمار رسمی بیکاری در استان لرستان29 درصد می باشد، آمار غیر رسمی بیکاری در لرستان حدود60 درصد هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آمار رسمی بیکاری در استان لرستان29 درصد می باشد، آمار غیر رسمی بیکاری در لرستان حدود60 درصد هستش،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
واقععاااکرمانشاه تو بیکاری اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تشکر میکنم از باشگاه خبرنگاران بابت انعکاس مشکل بیشتر جوانان خیلی ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من جزء دانشجویان ممتاز علوم سیاسی کشورم بچه کرمانشاه به هر دری زدم حتی به عنوان نیروی خدماتیم حاضر بودم کار کنم به خدا کار گیر نیاوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بیست هفت سالمه مهندسی برق دارم بیکار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
فازغ التحصیل ارشد هوافضا از دانشگاه شریف!!! اشتباه کردم اومدم این رشته!!!! بازار کارش افتضاحه!!!!!!! یک سال شغل غیر مرتبط!!! الان هر کی دندون پزشکی و پزشکی می خونه بازارش سکه ست!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر با حقوق 1.3 در تهران. منم اشتباه کردم درس خوندم. به نظرم بعد از این همه درس خوندن آبدارچی میشدم بهتر بود. حداقل میگفتم آبدارچیم انقدر دارم میگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
با این پولی که این بابک زنجانی اختلاس کرد میشد 150کارخانه مختلف زد که این همه جوان بیکار نشن باید اینو تو میدون آزادی آتیش بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
نکته خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
از باشگاه خبرنگاران جوان بابت انعکاس مشکل کمر شکن جوانان تشکر بی نهایت دارم . اجرتان با صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
ماشاا.. کرمانشا رکورد زده
Germany
faryd
۰۳:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
آلوده ترین هوا و بالاترین نرخ بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
واقعا درست گفتید بیکاری تو استان کرمانشاه واقعا وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من مدرک لیسانس مهندسی صنایع دارم فوق لیسانس قبول شدم نرفتم. رفتم سربازی 2سال توی کوه بودم از سربازی اومدم پس توی این شهر کرمانشاه تاکید میکنم کرمانشاه یکساله کار نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
خوش به حالت وضعت خیلی خوبه من 4 ساله از سربازی اومدم و کار نیست
آخرین اخبار