معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با ورود توده گرد و غبار به آسمان استان، از بامداد امروز کیفیت هوای برخی شهرستان ها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی طاهر سارایی اعلام کرد: طبق آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های سنجش غبار مناطق مختلف استان، هم اکنون وضعیت هوای شهرستان های مهران با 270، ایلام با 240 و ایوان با 230 میکروگرم ذرات معلق در هر متر مکعب در وضعیت هشدار است.
میزان مجاز ذرات معلق در هر متر مکعب 150 میکروگرم است.
سارایی  با بیان اینکه این روند کاهشی است، افزود: هر چند در شهرستان دهلران شاهد نوسان میزان ریزگردها هستیم اما وضعیت هوای این شهرستان و دیگر نقاط استان در مقطع فعلی عادی است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز از ناپایداری توده هوای غبارآلود در آسمان استان خبر داد و گفت: این پدیده از نوع متوسط تا رقیق است و تا عصر امروز بتدریج رو به تضعیف می گذارد.
مجتبی میهن پرست اظهار کرد: با توجه به ناپایداری های مشهود در تراز میانی جو کشورهای عراق و سوریه انتظار ورود توده دیگری از ریزگردها به آسمان استان ایلام در روزهای باقی مانده از هفته جاری دور از انتظار نیست.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، کیفیت ، هوا ، هشدار ، گردوغبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.