امسال ۶۰۰ کیلوگرم گل گاو زبان از مزارع بخش رودبار الموت غربی برداشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ با آغاز فصل برداشت گل گاوزبان از اواخر خرداد ماه  پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت در اواخر تیر ماه  ۶۰۰ کیلوگرم گل گاو زبان از مزارع بخش رودبار الموت غربی برداشت شود.

هم اکنون ۱۷ هکتار از اراضی بخش رودبار الموت غربی در روستاهای سفید آب ، لتر ، پراچان ، گرمک ، یارود ، یوج ، عباسک ، کلمین ، سنبل آباد ، ازگنین علیا و سفلی به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد و میانگین برداشت از این مزارع در هر هکتار  ۳۰ الی ۴۰ کیلوگرم است.

با توجه به ارتفاع منطقه الموت از سطح دریا، محصول تولیدی گل گاو زبان در این منطقه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

همچنین با توجه به  میزان برداشت محصول و کیفیت آن ، بخش رودبار الموت غربی در استان قزوین مهم ترین منطقه تولید گل گاو زبان در کشور است.

گیاه گل گاو زبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم ،موجب تحریک بدن شده، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام می کند و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود.

جوشانده و دم کرده گیاه دارویی گل گاو زبان حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط ‌آور، کاهنده غم و اندوه، ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم ، ضد التهاب  و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس ‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

این گیاه  علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌کننده ‌خون، ضداسپاسم، مقوی قلب و عروق، نرم‌ کننده مجاری تنفسی هم  است.
انتهای پیام/









 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.