نیروهای ارتش سوریه همزمان با عملیات معارضان در استان رقه سوریه پیشروی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دیدبان حقوق بشر سوریه از پیشروی نیروهای دولتی در استان رقه، پایگاه اصلی تروریست های داعش خبر داد.

این سازمان اعلام کرد نیروهای ارتش با حمایت نیروی هوایی روسیه بر چهار راهی منتهی به یک بزرگراه مسلط شدند که به شهر طبقه (شهر الثورة) از مناطق تحت کنترل داعش می رسد.

 نیروهای دولتی سوریه همچنین کنترل مسیر منتهی به استان رقه را در دست گرفته اند.

رسانه های سوریه همچنین اعلام کردند نیروهای دولتی به 15 کیلومتری فرودگاه نظامی شهر طبقه رسیده اند. این رسانه ها گزارش دادند نیروهای دولتی سوریه بر محور مسیر طبقه- الرصافه- اثریا که به فرودگاه نظامی و چاه های نفتی منتهی می شود، مسلط شدند.

مقامات آمریکایی پیشتر از پیشروی نیروهای کرد و عرب در شمال سوریه و محاصره شهر منبج (در استان حلب) خبر داده بودند. شهر منبح نزدیک مرز ترکیه قرار دارد و در کنترل عناصر داعش است. این شهر یک مسیر مهم تدارکاتی برای داعش به حساب می آید.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت هوایی آمریکا روز جمعه موفق شدند بر مسیر منتهی به شهر منبج مسلط شوند. این پیشروی پس از آن صورت گرفت که نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا بر شماری از روستاها و مناطق زراعی نزدیک به مرزهای ترکیه مسلط شدند.

در صورتی که نیروهای سوریه دموکراتیک موفق شوند شهر منبج را به کنترل خود درآورند، این مسأله بزرگترین شکست راهبردی برای داعش از ژوئیه 2015 ( تیر 94) که کنترل شهر مرزی تل ابیض را از دست داد، به حساب می آید.

سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد موفق شده است به 17 منطقه از 19 منطقه مورد محاصره در سوریه، کمک های انسان دوستانه برساند. این سازمان همچنین اعلام کرد منتظر موافقت دولت سوریه برای کمک رسانی به دو منطقه "زبدانی" در نزدیکی دمشق و "وعر" در حمص است.
پیشتر یک مسئول هلال احمر سوریه اعلام کرد کاروان های کمک های انسان دوستانه موفق شدند به شهر مورد محاصره "داریا" برای نخستین بار از سال 2012 وارد شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار