جهانگیر کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازیگرسالاری در سینمای ایران بی معناست

ستاره ها انتخاب می شوند. بزرگترین ستاره های ایران و جهان که استثناء بودند، همیشه انتخاب می شدند. باید گفت کارگردان مهر و امضای فیلم است.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه آیا سینمای ایران در یک دهه اخیر شاهد بازیگر سالاری یا کارگردان سالاری بوده گفت: بازیگر سالاری در سینمای ما وجود ندارد؛ چون فیلم به طور کامل دست کارگردان است و هرکاری دلش بخواهد انجام می دهد. اوست که میزانسن می‌دهد، دکوپاژ می‌کند، لانگ‌شات می گیرد و ... . البته باید توجه داشت ستاره در سینما پدیده اجتناب ناپذیری است و در همه جای دنیا وجود دارد. از طرفی فیلم باید ستاره داشته باشد. پس این دلیل نمی شود بگوییم در سینما بازیگر سالاری شده، اصلا چنین چیزی نیست.

وی افزود: ستاره نیاز سینما است؛ همانطور که تیم فوتبال بدون ستاره معنی ندارد و فعل و انفعالاتش مهم نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که ستاره ها تا چه حد حق انتخاب دارند، بیان کرد: این ستاره ها انتخاب می شوند. چنانچه بزرگترین ستاره های ایران و جهان و کسانی که استثناء بودند، همیشه انتخاب می شدند. در نهایت باید گفت کارگردان مهر و امضای فیلم است.

تهیه کننده «پل خواب» از دلیل همکاری با کارگردان های کار اولی اینطور گفت: در ابتدا تمایل دارم فرهنگ جامعه از طریق سینما که پدیده‌ای سمعی بصری است بالاتر برود و بعد اینکه هرچه کارگردان های خوب بیشتر شود، فرهنگ جامعه بالاتر خواهد رفت. این رشد به جایی رسیده که مردم سینما را می فهمند و دلیل آن خوب و خلف بودن نسل جدید سینمای ماست.

کوثری ادامه داد: خوشبختانه سینمای ما از وجود کارگردان های جوان خالی نمی شود. من نیز به نوبه خود به آنها کمک خواهم کرد تا پا به میدان سینما و فرهنگ بگذارند و شخصی تاثیر گذار شوند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار