۸۳۶ پایگاه اوقات فراغت در مساجد گیلان دایر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان  با اشاره به فرا رسیدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: عمده مخاطب کانون های مساجد جوانان و نوجوانان هستند و اوقات فراغت یکی از مهمترین رویکردهای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم با بیان اینکه اوقات فراغت بهترین فرصت برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است افزود: برنامه‌های اوقات فراغت باید موجب بروز استعدادهای نسل جوان برای توسعه و پیشرفت استان و کشور شود.

وی تاکید کرد: باید در برنامه ریزی اوقات فراغت به نیاز و ذائقه مخاطب توجه ویژه داشت تا ضمن ایجاد روحیه نشاط و شادابی، موجب ارتقا روحیه معنوی افراد شد.

پورابراهیم با اشاره به اعتماد خانواده ها به کانون های مساجد گفت: خانواده ها تمایل دارند تا فرزندانشان بیشتر اوقات خود را در مساجد بگذرانند و از برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی کانون های مساجد بهره برند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: برنامه‌‌ها‌ی اوقات فراغت در مساجد با رویکرد دینی برگزار می‌شود و قرآن و احکام دو کلاس اصلی فراغت مساجد است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت کانون های مساجد تحت عنوان« آسمانی ها» برگزار می شود گفت: در این راستا ٨٣٦ پایگاه اوقات فراغت در مساجد سراسر استان دایر می شود.

حجت الاسلام پورابراهیم افزود: کانون‌های مساجد باید دو کلاس قرآن و احکام را در راس برنامه‌های خود قرار داده و مابقی کلاس ها مطابق با نیاز محله و مخاطبان برنامه ریزی شود.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ٦٥ هزار نفر در کلاس های تابستانی کانون های مساجد استان شرکت کنند.

به گفته پورابراهیم، برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی، قرآن، احکام، فسیر، کلاس‌های تقویتی، آموزشی، خیاطی، نقاشی، خوشنویسی، ورزشی، سفالگری، داستان نویسی، از جمله کلاسهای تابستانی کانون های مساجد است.

وی یادآور شد: سال گذشته ٥٩ هزار نوجوان و جوان گیلانی در ٧٦٠ پایگاه از برنامه های اوقات فراغت مساجد بهره بردند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
13 ساله
۱۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
بد نبود