تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر ضرورت تکریم زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع)، گفت: در محضر امام رئوف، خادمان و خدمتگزاران رضوی باید در مهر، محبت، مهربانی و سیر و سلوک، جلوه رأفت حضرت رضا(ع) باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع خدمتیاران معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی، خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را موهبتی الهی و افتخاری بزرگ برشمرد و افزود: لازمه‌ خدمت در این آستان مقدس، عشق و دلدادگی به ساحت کبریایی حضرت رضا(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه زائران رضوی شیعیان دلداده‌ای هستند که سختی راه را بر جان خریده و برای عرض ارادت به زیارت بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) شتافته‌اند، خاطر نشان کرد: آنچه باید مد نظر باشد، این است که حضرت با چه احترام و رأفتی از میهمانان خانه‌شان پذیرایی می‌کردند؟ ما نیز باید به همان شکل پذیرای زائران و میهمانان بارگاه منور رضوی باشیم.

عشق و دلدادگی باید در خدمت عجین شود

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی، عشق و دلدادگی را عامل رفع سختی و خستگی امور دشوار برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از امور اگر از سر دلدادگی نباشند، انجامشان سخت می شود و این موضوع نه تنها در امور دنیوی، که در اعمال عبادی نیز مطرح است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیه 45 سوره بقره که در آن خداوند می فرماید «وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعينَ» «نماز سخت است، مگر براي افراد خاشع!»؛ افزود: صبح زود برای نماز برخواستن، روزه گرفتن در هوای گرم و تحمل تشنگی و گرسنگی، قطعاً دشوار است. اما اگر انسان خاشع شد و به عبادت عشق ورزید، آنگاه نه تنها این نماز و آن روزه آسان می‌شود، که لذت بخش نیز خواهد بود.

وی خدمتگزاری صرف در حرم منور رضوی را از جمله امور دشوار ارزیابی و تصریح کرد: خدمت به خیل عظیم زائران با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف؛ آن هم با گستره عظیم و متنوعی از خدمات، بدون شک کاری دشوار است. اما زمانی این کار دشوار برای خادمان آسان و شیرین می‌شود که احساس کنند حضرت امام رضا علیه السلام گوشه چشم و عنایتی به آنها دارند. در این شرایط تمام خستگی‌ها جای خود را به شادی‌ها و لذت‌های معنوی می‌دهد.

بازنگری آئین نامه خدمت

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از بازنگری آئین نامه خدمت در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیش از 20 هزار نفر در نوبت خدمت در بارگاه منور رضوی قرار دارند، بنا داریم با بازنگری آئین نامه خدمت، شرایط خادمی را برای همه مشتاقان و آرزومندان فراهم آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی لزوم‌ رعایت نظم در امور اجرایی حرم مطهر رضوی را یادآور شد و بر ضرورت رعایت انضباط کاری در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران تاکید کرد.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز به ارائه گزارش عملکرد معاونت متبوع خود پرداخت و گفت: تکریم زائران و فراهم آوردن محيط زيارتي آرام و مناسب در شأن ميهمانان حضرت رضا(ع) از اولويت‌هاي مهم معاونت اماكن متبركه است و کارکنان این معاونت، خدمتگزاری به زائران را بزرگترین افتخار زندگی خود می‌دانند.

سید خلیل منبّتی، ضمن اشاره به برخی آمارها در رابطه با خدمات معاونت اماکن متبرکه رضوی، تصریح کرد: سالانه 500 هزار شاخه گل فوق ضريح مطهر برای خشک کردن، بسته‌بندی و اهدا به زائران به واحد شمیم رضوان ارسال می‌شود، 110 هزار صندلی چرخ دار به صورت امانی در اختیار زائران قرار می‌گیرد، بالغ بر 120 میلیون لیوان یکبار مصرف در آبخوری‌های حرم مطهر مصرف می‌شود و همچنین 500 هزار متر مربع از فضای صحن و سرای بارگاه منور رضوی روزانه نظافت می‌شود.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.