رئیس انجمن تئاتر اهواز از برگزاری جشنواره شهر بیدار تا آخر ماه مبارک رمضان در تالار آفتاب اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بهراد در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره شهر بیدار به همت انجمن هنرهای نمایشی اهواز و با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در شب های ماه رمضان آغاز به کار می کند.

وی بیان داشت: این جشنواره برنامه هایی از جمله جزءخوانی، ادبیات داستانی، شعر، تئاتر، اجرای موسیقی زنده، هنرهای تجسمی و هنرهای دستی برگزار می کند.

بهراد تصریح کرد: در جشنواره شهر بیدار از فرصت تقارن ماه رمضان با ایام فراغت دانش آموزان استفاده و برنامه های معنوی، مذهبی و فرهنگی بهره برداری برای این قشر برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز با بیان اینکه این برنامه با مدیریت بدون بودجه است افزود: در بحث اقتصاد تئاتر نیز ضرورت دارد که گروه های تولیدی بتوانند اقتصاد خود را بدون نیاز به گرفتن کمک های دولتی از طریق تولیدات خود تامین نمایند.

وی اذعان داشت: برگزاری برنامه ها در همه شب های ماه مبارک رمضان به صورت رایگان خواهد بود.

مهرداد بهراد خاطرنشان کرد: در بخش هنرهای نمایشی متاسفانه بیش تر تولیدات را فقط خودمان و یا اهالی هنر دیده اند و با بدنه مردم ارتباط مثبت و سازنده ای شکل نگرفته است.

این کارگردان و کارشناس تئاتر گفت: در این جشنواره بر اساس نیازهای مردم عمل می شود و توانایی فرهنگی هنری اهواز در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اذعان کرد: نمایش نامه خوانی، تعزیه نمایش های مذهبی، برنامه های کمدی، سخنرانی مذهبی و نمایشگاه عکس تخصصی تئاتر از دیگر برنامه های این جشنواره است و کنداکتور جشنواره نیز هنوز برای مشارکت افراد باز است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود 12 گروه نمایشی و تک نوازی موسیقی، گروه های قصه خوانی و برنامه های مذهبی در فراخوان این جشنواره شرکت کرده اند.

این جشنواره در ماه رمضان هر شب ساعت 21 با جزءخوانی قرآن و برنامه های فرهنگی هنری در ساعت 22 در تالار آفتاب اهواز آغاز می گردد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.