استمرار برنامه‌های تفسیر، اعزام مبلغ و محافل قرآنی از عوامل جذب مردم و تداوم آثار معنوی اين گونه برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز با اشاره به نقش تأثيرگذار برنامه های ماه مبارك در ايجاد فضایی معنوی در جامعه گفت: اين برنامه‌ها در ماه رمضان در سه بخش مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان، استان و مبلغان دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عسکرزاده، با اشاره به برنامه مؤسسات و خانه های قرآن اظهار كرد: در ماه مبارک اين مراكز با برگزاری کلاس‌های تفسیر، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن زمينه بهره منذی علاقه مندان را از اين فضای قرآنی در ماه رمضان به وجود می آورند.

عسكرزاده افزود: همچنین همزمان با پنجم ماه رمضان و ۲۲ خردادماه، برنامه جمع خوانی محوری قرآن كريم در شهرستان برگزار خواهد شد. اين برنامه به صورت زنده از شبكه سيمای استانی پخش می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز همچنين از اجرای طرح تفسیر قرآن با همکاری ۷۰ مبلّغ در طول ماه مبارک رمضان در مساجد خبر داد و بیان کرد: براساس اين طرح، جلسات تفسير در طول ماه مبارك در تعدادی از مساجد اين شهرستان تشكيل میشود.

وی در ادامه با اشاره به فضای معنوی شهر با ورود ماه مبارک رمضان گفت: حضور جوانان در مساجد یکی از نمودهای این اثر معنوی است. پایین آمدن مفاسد اجتماعی در اين ماه نیز از آثار انس مردم با قرآن و مساجد است و نویدی برای حضور با معنویت بیشتر در این ماه است.

عسكرزاده استمرار و تداوم برنامه‌های تفسیر، اعزام مبلغ و محافل قرآنی را از عوامل جذب مردم و استمرار این حالت معنوی در ماههای ديگر  دانست و تصریح کرد: با تداوم این گونه برنامه‌ها نقش قرآن و برنامه‌های دینی همیشه پررنگ می‌ماند اما متأسفانه پس از اتمام ماه مبارک، این فضا دگرگون می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز تأكيد كرد: در صورت استمرار يافتن برنامههای قرآني در طول سال از آثار آنها بهرهمند خواهيم شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.