رئیس شورای اسلامی شهر کاشمرگفت: از آنجا که حوزه محیط زیست با منافع مردم در ارتباط است ورود شورای شهر به مساله محیط زیست شهرستان بسیار ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جمعه پور درنشست هفتگی شورای شهر که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، گفت: از آنجاکه شورای شهر نهاد مردمی بوده و مطالبات عمومی مردم را پیگیری می کند و حوزه محیط زیست نیز با منافع عموم مردم در ارتباط است ورود شورای شهر به مساله محیط زیست شهرستان بسیار ضروری بنظر میرسدکه این موضوع دراین جلسه عنوان شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حفاظت محیط زیست شهرستان در سه حوزه انسانی ، طبیعی و تنویر افکار عمومی است اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی پرسنل حفاظت محیط زیست شهرستان حرکتی روبه جلو بوده آغاز شده ولی نمی تواند تمامی مطالبات زیست محیطی به حق مردم شهرستان را برآورده کند.

جمعه پور ادامه داد: انجام این امور تنها در سایه مشارکت تمامی دستگاههای مسئول در حوزه محیط زیست و از طرفی احساس مسئولیت اجتماعی مردم میسر است.

وی با اشاره به امور زیست محیطی محول شده به دستگاه های اجرایی ،نهاد ها و سازمانها به منظور تسهیل پیشبرد اهداف محیط زیستی گفت: افزایش سرانه فضای سبز ، توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساختها، دفن بهداشتی پسماندهاواجرای طرح تفکیک زباله و انجام اقدامات بهداشتی در کشتارگاه و کارخانه آسفالت به شهرداری ، حفاظت از عرصه های طبیعی به اداره منابع طبیعی و ابخیز داری، حفظ حریم و بستر رودخانه ها به شرکت آب منطقه ای ، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به امور اراضی جهاد کشاورزی و...محول شده تا دستگاه ها هرکدام بنحوی در انجام امور زیست محیطی سهیم باشند و از طرفی مردم نیز با رعایت اصلاح الگوی مصرف ، عدم رهاسازی زباله در طبیعت ، عدم استفاده از خودرو در مسیرهای کوتاه و...باید همراه شوند تا بتوانیم شهر سالم که لازمه آن داشتن محیط زیست سالم است را به مردم هدیه کنیم.

جمعه پور راه اندازی دفتر محیط زیست در شهرداری و شورای شهر برای پیگیری مطالبات زیست محیطی مردم، تهیه مستند از سیمای طبیعی منحصر به فرد شهرستان و تصاویر مربوطه ، استفاده از المانهای زیست محیطی در شهرستان و... را از جمله اقداماتی برشمرد که شورای شهر با انجام آن می تواند گام موثری جهت مطالبات زیست محیطی مردم بردارد.

سپس هریک از اعضای شورای شهر ضمن تقدیر از اقدامات محیط زیست شهرستان با بیان نقطه نظرات پرداخته که بیشتر اشاره به افزایش اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست داشت.

حسینی ریاست شورا نیز با بیان اینکه موارد پیشنهادی توسط محیط زیست شهرستان را بررسی و تاحد امکان اجرایی می کنیم، برون رفت از معضلات زیست محیطی را در صورتی امکانپذیر دانست که فرهنگ زیست محیطی در شهرستان به حدی توسعه پیدا کندکه هرکدام از شهروندان مرز و دیواری بین خانه و فضای زیست محیطی پیرامون نداشته و همه جا را خانه خود تلقی کنند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.