قزوین؛

میانگین تعطیلی واحد های تولیدی در استان کمتر ازمیانگین کشوری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت : میانگین تعطیلی واحد های تولیدی در استان قزوین کمتر ازمیانگین کشوریست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ یزدانی در نشست کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان میانگین تعطیلی واحد های تولیدی در کشور را 19 درصد اعلام کرد و گفت این میزان در استان قزوین 18 درصد است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات و مشوق های جدید به واحد های راکد خبرداد و افزود: این واحد ها  باید بیش از 60 درصد پیشرفت و محصولاتشون قابلیت ارائه به بازار را داشته باشد.

یزدانی اضفه کرد: بیش از 360 واحد صنعتی با این مشخصات در دستور کار قرار گرفته که با پرداخت 450 میلیارد تومان تسهیلات و دیگر مشوق ها به آنها بتوانند به چرخه تولید برگردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت : از سه هزار و 410 واحد دارای پروانه بهره برداری در استان قزین 700 واحد متوقف هستند که قرار نیست همه آها راه اندازی شوند .
ویافزود: در برخی از این واحد ها یا مدیران راغب به راه اندازی مجدد نیستند ، یا تکنولوژی کهنه و فرسوده است و یا محصولات بازار ندارند.

یزدانی به مشوقهای در نظر گرفته شده هم اشاره کرد و گفت: برای نیمی از شهرک و نواحی صنعتی که در قالب حق انتفاع واگذار می شوند 50 درصد تخفیف قائل می شویم

وی افزود: شرکت های دانش بنیان ، نخبگان و ایثار گران ، زمینهای بزرگ در این شهرک ها و نواحی ، واحد هایی که زودتر از موعد مقرر افتتاح شوند از تخفیف 10 درصدی برخوردار خواهند شد.

یزدانی ، تسهیل شرایط در پرداخت اقساط و پیش پرداخت ها و همچنین خرید مواد اولیه را از دیگر مشوق های در نظر گرفته شده برای واحد های کوچک و متوسط راکد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور مهمترین هدف این نشست را معرفی طرح رونق درصنایع کوچک و متوسط دانست وافزود: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات به واحد هایی است که عمدتا دچار مشکلات نقدینگی هستند به شرطی که از لحاظ ظرفیت تولید ،دانش فنی قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشتند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه 42 درصد اشتغال درکشور سهم واحد های کوچک است افزود: شناسایی بنگاه های کوچک و متوسط درقالب 3 دسته غیر فعال ،با فعالیت زیر 50 درصد و با فعالیت 50 تا 70 درصد از جمله وظایف عوامل اجرایی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در پایان از بسته حمایتی توسعه صادرات غیر نفتی گفت و  تصریح کرد:2000 میلیارد تومان با نرخ 16 درصد از محل صندوق توسعه ملی صرف  کمک به صادرات صنعتی  خواهد شد.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: تا کنون 490 واحد در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات راه اندازی ثبت نام کرده اند

همتی همیه استان را پرداخت تسهیلات به 400 واحد اعلام کرد که با مساعدت وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرار است این سهمیه افزایش یابد .

استاندار اضافه کرد: قرار است به 350 واحد تولیدی هم از طریق معاون اول رییس جمهور و کمک بانکهای داخلی تسهیلات پرداخت شود.

استاندار قزوین گفت: تسهیلات فقط به واحدهای تولیدی راکد ، نیمه تعطیل ،  دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای که زیر ظرفیت اسمی کارمی کنند پرداخت می شود و تاکنون 80 واحد برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

همتی یک خبر هم برای واحدهای خارج از شهرک لیا داشت و گفت: قراراست با کار کارشناسی و ظرف یکماه آینده پارک لیا به شهرک لیا الحاق شود تا واحد های خارج از این شهرک از مزایا و حمایتهای ان برخوردار شوند.

3 هزار و 410 واحد صنعتی در استان قزوین وجود دارد که 2 هزار و 871 واحد کوچک و 298 واحد متوسط هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.