قزوین؛

احداث آزاد راه کنارگذر جنوبی در قزوین

آزاد راه کنارگذر جنوبی شهر قزوین به طول ۴۲کیلومتر احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛  مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این پروژه را با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می کند.

جعفر قزوینیان افزود : کنارگذر جنوبی قزوین ، تقاطع دولت آباد در محور قزوین به تاکستان را به سه راهی حصار خروان در آزاد راه قزوین به کرج متصل می کند و از محورهای مهم در استان محسوب می شود.

وی ادامه داد : با راه اندازی این پروژه مسافران و رانندگانی که از محورهای زنجان و همدان قصد سفر به استانهای تهران و البرز را دارند با عبور از این کنارگذر دیگر وارد شهر قزوین نخواهند شد.

وی اضافه کرد: کنارگذر جنوبی قزوین در دو سوی خود ترافیک را از طریق آزادراه قزوین، رشت و جاده اصلی قزوین، الموت به تنکابن به سمت شهرهای شمالی کشور عبور می دهد و به این ترتیب  مسیر کسانی که از جنوب و غرب قصد سفر به استانهای شمالی کشور را دارند با عبور از این کنارگذر کوتاهتر شده و با ایمنی و سهولت بیشتری راهی مقصد خود خواهند شد.

مدیر ساخت و توسعه راههای استان قزوین بیان کرد: با احداث این کنارگذر بخش زیادی از خودروهای سنگینی که  از محور استانهای قم، اصفهان و مرکزی وارد شهر قزوین شده و موجب سنگینی ترافیک و آلودگی های زیست محیطی می شوند با عبور از این مسیر به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کرده و وارد شهر قزوین نخواهند شد.

 وی گفت: پروژه احداث آزاد راه کنارگذر جنوبی قزوین به صورت دوبانده و چهارخطه،  برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فراخوان عمومی شده است.

به گفته قزوینیان ،استاندار قزوین هم در  مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در اجرای پروژه احداث کنارگذر جنوبی قزوین شده است  .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار