معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در مورد مشکلات، موانع تولید و نیاز به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی با اشاره به اینکه عمده مشکل واحدهای تولیدی وثیقه است گفت: از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک جهت پوشش وثیقه ضمانت نامه های اعتباری با شرایطی بسیار ایده آل صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در راستای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیرو تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان برگزار شد "علی خسروی مفرد" به تبیین و ارائه خدمات توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک پرداخت و افزود: نمایندگی این صندوق در استان به شرکت شهرکهای صنعتی واگذار شده است و تمامی فرآیند کار در داخل استان صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه : در استان بعضی از بانکها ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری را می پذیرند خواستار پذیرش ضمانت نامه ها توسط همه بانکها و همکاری بیشتر شد.
همچنین سرپرست استانداری خوزستان بر لزوم مشارکت فعال سازمان‌ها و بانک‌های عامل در راه‌اندازی واحدهای صنعتی نیمه فعال، نیمه تمام و راکد استان تاکید کرد.
" فرج‌الله خبیر" با اشاره به دستورالعملی که امسال از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: این دستورالعمل استان‌ها را به راه‌اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیمه تمام، نیمه تعطیل و راکد مکلف کرده که این موضوع تکلیف مهمی برای خوزستان محسوب می‌شود که باید با دقت پیگیری شود.
وی با بیان این‌که جذب تسهیلاتی که در این راستا اعطا می‌شود، به شکوفایی و رونق اقتصادی استان کمک می‌کند، افزود: فرآیند اجرای این دستورالعمل تشریح شده است که در ابتدا باید یک کمیته بررسی پرونده واحدهایی را که در سامانه بهین‌یاب ثبت شده‌اند را مورد بررسی قرار دهند.
خبیر گفت: راه‌اندازی واحدهای تعطیل و راکد صنعتی که اقدامات اجرایی آن انجام و تجهیزات و ماشین آلات لازم تامین شده اما به علت مشکلات نقدینگی، عدم سرمایه در گردش یا هر مشکل جزئی دیگر از تولید بازمانده‌اند و همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد، اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد می‌کند و در این صورت می‌توانیم قادر به پاسخگویی به متقاضیان کار در استان باشیم.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار