هدف من در شاعری مطرح شدن نبود، به صورت یک اتفاق وارد شدم و به صورت یک اتفاق هم از این عرصه می‌روم.

علیرضا آذر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با میزان تاثیرگذاری شعر بر افراد اظهار داشت: اول آن که شاعر باید فرزند زمانه خویش باشد، وقتی این گونه باشد تمام مشکلاتی که در زمانه شاعر پیش می‌آید، با شعر او همراه می‌شود و این همزمانی باعث تاثیرگذاری شعرش می‌شود.

مورد دوم هم اشتراک شاعر با مخاطب است که هر دو درد مشترکی باید داشته باشند و مولف این درد مشترک را فریاد می‌کند و چون هرچه از دل برآید، بر دل نشیند، شعر تاثیرگذار می‌شود و این درد مشترک می‌تواند در تمامی حوزه‌های شعر از جمله سیاسی و اجتماعی باشد.

وی در مورد تفاوت شاعری در شعر و ترانه و تاثیر آن‌ها بر مخاطب گفت: حوزه شعر دو منظر دارد یکی مطرح شدن در زمینه شعر و شاعری است که من آن را نمی‌خواستم و قصد و هدفم مطرح شدن نبود، من به شکل یک اتفاق وارد حوزه  شعر شدم و به شکل یک اتفاق هم خارج خواهم شد.

منظر دیگر در این کار جنبه بیزینسی آن است که در ترانه‌سرایی به طور خاص اتفاق نمی‌افتد.

علاقه شخصی من بر آن است که ترانه‌ای بسرایم که مورد پسند عموم قرار بگیرد اما در مورد شعر خودخواه و صادقم و دغدغه‌ام در شعر چیزی است که خود می‌خواهم و این دغدغه ها را دکلمه هم می کنم.

نویسنده کتاب «اثر انگشت» درباره رعایت حق و حقوق شاعر توسط خواننده اظهار داشت: من با خواننده های زیادی کار می کنم و قبل از آن که شعر را تحویل دهم، صحبت می کنیم و حقوقم چه به صورت مادی و چه معنوی با یک کاغذ بازی قانونی مهیا می شود و خواننده هایی که من با آن ها همکاری داشتم، اغلب حقوقم را تمام و کمال رعایت کردند و کسی حق دیگری را پایمال نکرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار