دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: گردشگری در کشور پس از برجام رونق گرفته است.

محمد خدادای، در حاشیه سومین نشست تخصصی هماهنگی و هم‌اندیشی برگزاری یازدهمین  اجلاس شهرداران  جاده ابریشم به میزبانی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،، گفت: خوشبختانه شرایط حضور و افزایش جذب گردشگر پس از برجام افزایش یافته است که این فرصت نیاز به مطلوب شهرهای گردشگری ایران از این فرصت دارد.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین  اجلاس شهرداران جاده ابریشم که دهم تا دوازدهم شهریور ماه(سپتامبر 2016) در کاروانسرای سعدالسلطنه شهر قزوین برگزار می‌شود افزود: برنامه‌ریزی مطلوب و بهره‌برداری شهرهای ایران از این ظرفیت بین‎المللی بهترین فرصت در حوزه گردشگری است.
به‎گفته‎وی، هر شهری می‌تواند با اندیشیدن تدابیر لازم و ابتکار عمل برنامه‌ریزی و بررسی کند کند که چگونه و با چه طرحی از داشته‌ها و توانمندی‌های گردشگری خود می‌تواند از این فرصت استفاده کند.
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، برگزاری دو دوره قبلی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در بورسا و اورمچی را یادآورشد و گفت: شهرهای ایران می‌توانند با برگزاری پنل‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری از توانمندیها و ظرفیتهای خود با دیگر شهرهای جهان که در اجلاس یازدهم شرکت می‌کنند تبادل نظر و انتقال تجربیات کنند.
خدادادی، تصویب برگزاری یازدهمین  اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سپتامبر 2016(10تا 12 شهریور) به میزبانی قزوین را با پیگیری مجمع شهرداران آسیایی در اجلاس شهرداران جاده ابریشم سال 2014 در ارومچی چین تاکید کرد و گفت:مهمترین و بهترین زمینه حضور ما در منطقه آسیای مرکزی مشارکت در احیای جاده ابریشم است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه وجود چنین بسترهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای شهرها و به ویژه شهرداری‌ها ایجاد کند تا بتوانند از این طریق سطح ارتباط خود را به لحاظ توسعه شهری، اقتصاد شهری و توریسم بالا ببرند.
شایان ذکر است: سومین نشست تخصصی هماهنگی و هم‌اندیشی یازدهمین  اجلاس شهرداران  جاده ابریشم به دعوت شهردار  و میزبانی شهرداری کاشان با حضور محمد خدادای، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، شهرداری‌های مراکز استان قزوین، همدان، اصفهان، سمنان، بندرعباس، اهواز، شیراز ، مشهد، یزد و منطقه 20 تهران، نمایندگان سازمان‌های کشوری میراث فرهنگی، وزارت راه‌شهرسازی،  وزارت اقتصاد و دارایی سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ارس،
اروند و ماکو و  نمایندگی دانشگاه جاده ابریشم  به نمایندگی از دانشگاه‌ آزاد در سالن پذیرایی هتل امیرکبیر کاشان برگزارشد.
سخنرانی مسعودنصرتی، شهردار قزوین و رییس اجلاس یازدهمین  اجلاس شهرداران  جاده ابریشم و محمد خدادای، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی،بیان نقطه نظرات و راهکارهای هر چه بهتر برگزاری این اجلاس توسط شهرداران و نمایندگان سازمانها، ارائه مستندات شهردار کاشان برای پیشنهاد تثبیت شهر کاشان در مسیر شهرهای جاده ابریشم از جمله برنامه‌های این نشست تخصصی بود که با ضیافت ناهار شهرداران و بازدید از باغ فین و آثار تاریخی کاشان
پایان یافت.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.