کرمانشاه؛

بیش از 600 گونه عامل مفید بیولوژیکی شناخته شده که بر علیه آفات به کار گرفته شده‌اند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی مقام سوم کشوری را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد شریفی گفت: تاکنون بیش از 600 گونه عامل مفید بیولوژیکی شناخته شده که بر علیه آفات به کار گرفته شده‌اند و حدود 80 گونه آنها در سطح وسیع استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه از نظر سطح مبارزه بیولوژیک پس از استان‌های خوزستان و مازندران که در مقام سوم قرار داریم تصریح کرد: در کشور معادل 10درصد سطح کشت محصولات تحت پوشش این نوع از مبارزه قرار دارد که از نظر تنوع محصول نیز استان کرمانشاه از وضعیت خوبی برخوردار است اما از نظر تنوع عوامل به کار گرفته شده بیولوژیکی به دلایلی در جایگاه متوسطی هستیم.

شریفی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه هر ساله 35 میلیون زنبور هابروبراکون علیه آفات رها سازی می‌شوند اضافه کرد: این تعداد زنبور سطحی بالغ بر 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری قصد داریم سطح مبارزه بیولوژیکی را به 35 هزار هکتار برسانیم و حدود 45 میلیون زنبور رهاسازی شوند.

شریفی بیشترین سطح تحت پوشش زنبورهای فوق الذکر در شهرستان کرمانشاه را بیش از 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان اسلام آبادغرب نیز با سطح7 هزار هکتار در جایگاه دوم قرار دارد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مفید ، آفات ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.