اردبیل؛

نخستین آیین استقبال از ماه رمضان در اردبیل برگزار شد

نخستین آیین استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور مردم و مسئولان استانی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حیف است در سرزمینی که خداوند متعال؛ برترین کتاب آسمانی یعنی قرآن مجید و نیز عترت پیغمبر(ص) را به ساکنان آن سپرده است اهالی برای پیشواز از چنین ضیافت مهم یعنی میهمانی پروردگار؛ جشن و شادمانی و مراسم مخصوص برگزار نکنند.

آیت الله سیدحسن عاملی افزود: انسان ها به شکل ذاتی رفتن به ضیافت های خوب را دوست دارند و این درحالیست که میهمانی ماه خدا به هیچگونه قابل مقایسه با سایر ضیافتها نیست چرا که براساس نص صریح قرآن مجید و نیز احادیث و روایات معتبر، در ماه مبارک رمضان در یک کلام همه فیوضات و درب های رحمت آفریدگار یکتا برای انسان ها باز هستند.
وی پرهیز از سرور و شادمانی معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان را یک خسران و غفلت بزرگ دانست و اظهار کرد : حیف است در شهری مانند اردبیل که اکثریت قریب به اتفاق مردم آن از گذشته های دور به برپایی آیین های ویژه مذهبی مانند ماه مبارک رمضان و عزاداری های محرم شهرت دارند مراسم پیشواز مناسب از این ماه مبارک برپا نشوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه ماه مبارک رمضان در ایران اسلامی دارای حلاوت و معنویت به مراتب بیشتری است افزود : مناسبت هایی مانند محرم ، ماه مبارک رمضان بدون وجود ولایت خیلی زود ازسوی بدخواهان اسلام تاثیرگذاری مثبتشان را از دست خواهند داد.

آیت الله عاملی تاکید کرد: قرار گرفتن شب قدر و نیز سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در این ماه مبارک ارزش معنوی آن را دوچندان نموده است.

وی با بیان اینکه جای تقدیر از انسان های نیکوکار و شریف منطقه در این مراسم خالی است افزود : افراد سخاوتمند و انسان دوست بسیاری در این دیار زندگی می کنند که همواره و به خصوص در ماه مبارک رمضان قسمت عمده ای از اموالشان را در راه دستگیری از نیازمندان هزینه می کنند.

در این آیین سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی با نوای ملکوتی خود مداحی کرده وعسگر شاهی شاعر و مرثیه سرای اردبیلی اشعاری در مدح ماه مبارک رمضان سرودند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آیین ، استقبال ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.