استاندار یزد: نباید برای نوع شغل‌ها ارزش قائل باشیم، بلکه باید برای افراد شاغل ارزش قائل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کارگروه اشتغال استان با حضور استاندار یزد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و اعضای این کارگروه تشکیل شد.

استاندار یزد در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه رویکرد کمیته امداد سازنده و امیدوارکننده است، اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در تلاش برای تغییر روند جذب افراد به کمیته امداد و افزایش خروجی از این نهاد، با خودکفایی و اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه استراتژی مهم و ارزشمند کمیته امداد این است که سالانه 10 درصد از افراد زیرپوشش را خودکفا و از چرخه حمایتی خارج کند ادامه داد: یکی از راه‌هایی که موجب تحقق این هدف می‌شود، اشتغال است، اما در کنار اشتغالزایی باید مباحث دیگری نیز پیگیری شود.

میرمحمدی تاکید کرد: اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری، مدیریت، تاسیسات و تجهیزات است و پس از تولید نیز بازار، قدرت رقابت، پایداری تولید و فروش بسیار حائز اهمیت می باشد، که امیدواریم در طرح‌های کمیته امداد به این موارد توجه شود.

استاندار یزد افزود: اینکه در استانی نظیر یزد، با پیشینه فرهنگ کار و سختکوشی گذشتگان، طبق گزارشات ارائه شده، بیش از پنج درصد جمعیت استان، زیرپوشش کمیته امداد هستند، شاید به این دلیل باشد که به فرهنگ کار به درستی پرداخته نشده است.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ کار تصریح کرد: وقتی به استان مهاجرت صورت می‌گیرد به این معناست که کار در یزد وجود دارد، اما متاسفانه جوانان ما به محض فارغ‌التحصیلی فقط به دنبال پشت‌ میزنشینی هستند، که این امر مغایر با فرهنگ سختکوشی یزدی‌ها است.

میر محمدی، با بیان اینکه فرهنگ کار آسان و اداری در استان، بسیار قوی نهادینه شده است، اظهار داشت: باید به نحوی عمل کرده و فرهنگ‌سازی کنیم که ارزش افراد به کار باشد، نه اینکه چه نوع کاری را انجام می‌دهند و در واقع نباید برای نوع شغل‌ها ارزش قائل باشیم، بلکه باید برای افراد شاغل ارزش قائل شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.