طی 3 ماهه اول سال 95، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی مختلف در کمیته امداد اردکان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مديرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان گفت: حوزه فرهنگی کمیته امداد این شهرستان در طول سال، اقدام به ارائه خدمات گوناگون مشاوره‌ای و آموزشی در زمینه‌های مختلف از قبیل خانواده، تحصیلی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، شغلی، تربیت فرزند، طلاق و اعتیاد جهت خانواده‌های تحت حمایت می‌کند.

مروتی تصریح کرد: هدف از ارائه خدمات مشاوره‌ای به این خانواده‌ها، صیانت از سلامت روانی، تقویت عزت نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کاهش ناهنجاری‌ها و غیرو می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: طرح نظام جامع آموزش خانواده از سال 1389 در کمیته امداد اجرایی شد که بر این اساس خانواده‌های دارای آسیب اجتماعی شناسایی و توسط کارشناسان مربوطه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به آنها ارائه می‌شود.

مديرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها با موضوعات گوناگون و خاصی انجام می‌شود؛ گفت: بحران در خانواده و شیوه‌های مقابله با آن، نشاط معنوی، تشویق و تنبیه فرزندان و نقش آن، مهارت فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، شیوه‌های همسرداری، مدیریت استرس، شرایط مطالعه بهتر و غیرو از جمله موضوعات انجام شده جهت مددجویان می‌باشد. 

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده به صورت چهره به چهره، گروهی و انفرادی و غیرو برای مددجویان انجام می‌شود و بیشترین فراوانی آسیب‌ها و مشکلات مددجویان در زمینه‌های ارتباطی، زناشویی و تحصیلی می‌باشد.

مروتی همچنین از برگزاری دوره آموزشی با موضوع دانش قانونی و حقوقی ویژه بانوان تحت حمایت خبر داد و گفت: در راستای صیانت و حمایت از حقوق خانواده و به منظور آشنایی مددجویان با دانش مربوط به قانون خانه و خانواده این دوره آموزشی برگزار گردید.  

وی اظهار کرد: خانه و خانواده از اصول و پایه های بقای جوامع گوناگون می باشد که دوام و استحکام آن باعث قدرت و اقتدار جوامع خواهد شد و در صورت تزلزل خانواده، جوامع نیز متزلزل و از هم گسیخته خواهند شد.

مدير کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان اضافه کرد: در این دوره آموزشی بیش از 30 نفر از بانوان تحت حمایت شرکت نموده و آموزش های مربوطه را فرا گرفتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.