رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات و فعالیت های مهمی به منظور هماهنگی خدمات درمانی و بهداشتی در خراسان بزرگ و کشور بر عهده داشته است.

دکتر مصطفی محرابی بهاردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد٬گفت: برای ارایه خدمات سلامت سازمان های بیمه حمایت خوبی داشته اند.

وی افزود: پرداختی مردم برای خدمات درمانی و بهداشتی بسیار کاهش داشته است به طوری که این میزان‌ در شهرها زیر ۷ درصد و در روستاها بین ۳تا ۴ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت نیازمند حمایت است ٬افزود: برای اجرای شایسته طرح مذکور بسیار تلاش شده است که تداوم اثار مثبت ان نیازمند حمایت است .

محرابی همچنین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت سرگردانی مردم برای تهیه دارو بسیار کاهش یافته است .

وی خاطر نشان کرد: هتلینگ بیمارستان ها بسیار تجهیز شده است و دسترسی مردم به پزشکان راحت تر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هم اکنون در مراکز درمانی به ویژه در مراکز شبانه روزی متخصصان وپزشکان به طور ۲۴ ساعته بیماران را معالجه می کنند افزود: زایمان طبیعی در همه بیمارستان ها و درمانگاه ها رایگان است و امار سزارین ۱۱ درصد در سراسر کشورکاهش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هیچ مرکزی در استان خراسان رضوی بدون پزشک نیست خاطرنشان کرد: پارسال جشن تکمیل خانه های بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همین منظور برگزار شد.

محرابی گفت: هم اکنون ۱۳۷ پانسیون برای پزشکان در استان خراسان رضوی داریم که به تجهیزات پزشکی مجهز هستند.

مهندس خدمت گزار استاندار خراسان جنوبی هم در این همایش با اشاره به اینکه امنیت مهم ترین نعمت است گفت: امنیت در کشور ایران بسیار بالا است که با تلاش و کوشش ایثارگران بسیجیان و رزمندگان این مرز و بوم حاصل شده است.

وی افزود: تعاملات بین المللی هم برگرفته از همین ویژگی مهم و والای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه همه خدمات سلامت برای مردم باید فراهم شود خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی برای مردم و پزشکان برای دریافت خدمات٬ تجهیزات و ملزومات پزشکی نباید وجود داشته باشد.

شایان ذکر است؛ همایش مشترک هیات های امنا و ستاد برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ودانشکده های منطقه امایشی ۹کشور با حضور معاونین دانشگاه های خراسان رضوی خراسان جنوبی و خراسان شمالی معاونان وکارشناسان وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و مسیولان پایش عملیاتی دانشگاه های خراسان بزرگ بر پا شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.