طرح غنی سازی اوقات فراغت با حضور ۵ هزار دانش آموز گنابادی

رییس آموزش و پرورش گناباد گفت: براساس پیش بینی های انجام شده در اوقات فراغت ۹۵ حدود ۵ هزار دانش آموزان گنابادی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش گناباد شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد مهدوی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل اداره آموزش و پرورش گناباد برگزار شد، گفت: در ایام تابستان ۹۵ و تعطیلی مدارس، ۱۴ پایگاه اصلی و ۲۴ پایگاه فرعی اوقات فراغت در سطح شهرستان آماده غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در حوزه های قرآنی، هنری، ورزشی، مهارتی، آموزش های آئین سخنوری، رباتیک، کنترل استرس و اضطراب هستند.

وی گفت: ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش گناباد با بومی سازی برنامه ها سعی نموده تا تهدید ها و نگرانی ها در حوزه اوقات فراغت دانش آموزان را به حداقل ممکن برساند تا از این اوقات فراغت استفاده بهتری صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های اوقات فراغت در شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت، در روستاهای پرجمعیت نیز کلاس های اوقات فراغت به منظور استعدادیابی دانش آموزان همراه با برنامه های بومی و محلی برگزار خواهد شد.

مهدوی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان گناباد در کلاس های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت خواهند نمود، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده در اوقات فراغت ۹۵ حدود ۵ هزار دانش آموزان گنابادی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش گناباد شرکت خواهند کرد.

وی افزود: پراکندی جمعیت دانش آموزی، کمبود امکانات، کمبود نیروهای متخصص و عدم هدفمندگذاری درست از مهمترین عوامل استقبال کم دانش آموزان از کلاس های اوقات فراغت است.

رییس آموزش و پرورش گناباد به مشارکت ۱۸ دستگاه دولتی در امر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اشاره و گفت: باید با همسویی متولیان اوقات فراغت گناباد در قالب ستاد اوقات فراغت شهرستان به سمت و سوی غنی سازی هرچه بیشتر اوقات فراغت دانش آموزان حرکت نمود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناباد نیز در این نشست خبری یکی از مهمترین اولویت های مباحث پرورشی را قرآن برشمرد و افزود: با راه اندازی مجدد مدارس دارالقرآن گناباد، حدود ۶۰۰ دانش آموز گنابادی در حال حفظ قرآن کریم هستند.

غلامرضا سالاری، افزود: همچنین در طول سال تحصیلی جاری، ۲۸ هزار دانش اموز گنابادی در مسابقات قرآنی مرحله درون مدرسه ای و ۲۳۰۰ نفر در مرحله شهرستانی شرکت نموده که از این تعداد ۲۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی یکی دیگر از اقدامات مربوط به امورات پرورشی را توجه به نماز برشمرد و گفت: در تمامی مدارس گناباد نماز جماعت ظهر و عصر اقامه می شود و علاوه بر این در ۸۰ مدرسه طرح پیوند والدین با مساجد و در ۲۷ مدرسه طرح مرجع شناسی اجرا شده است.

اجرای طرح گفتمان دینی، اردوی زیارت اولی ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی و برگزاری جشنواره های متعدد از دیگر برنامه های معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناباد در طول سال تحصیلی جاری بود که سالاری به آن اشاره نمود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.