طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پيش دبستاني سال تحصيلي 96-95 در استان خراسان رضوي همزمان با کل کشور از نيمه دوم خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدير سلامت جمعيت ،خانواده و مدارس معاونت بهداشت در نشست ستاد هماهنگي اجراي طرح سنجش استان بر لزوم استفاده از سنجش به عنوان يک گلوگاه و فرصت براي دعوت و ارائه خدمات به گروه هدف در واحدهاي بهداشتی تاکيد کرد.

دکتر محمد احمدیان افزود: بر اساس این طرح، ارزيابي مقدماتي سلامت و واکسيناسيون نوآموزان در پايگاه هاي سلامت و معاينات کامل ارزيابي مقدماتي سلامت، واکسیناسیون و معاينات کامل پزشکي در مرکز سلامت جامعه انجام شده و تمامی موارد مشکوک به اختلال بعد از تشخيص به کلينيک ها و مراکز تخصصي ارجاع می شوند.

وي پيشگيري از بروز و تشديد بيماريها و برنامه ريزي آموزشي متناسب با استعداد کودک، تشخيص و جايگزيني آموزش کودکان با نيازهاي ويژه، کمک به بهبود کيفي آموزش و کنترل عوامل موثر بر افت تحصيلي ، بررسي ميزان شيوع اختلالات جسماني و رواني کودکان و تکميل اطلاعات در فرمهاي پرونده سلامت نوآموزان را از اهداف اين طرح مشترک دانست که توسط عوامل اجرايي در حوزه مراکز بهداشت شهرستان و آموزش و پرورش پيگيري خواهد شد.

پيش بيني مي شود؛ در اين طرح که با همکاري سه حوزه معاونت بهداشت دانشگاه ، اداره کل آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنايي استان اجرا می شود، 160 هزار نوآموز پيش دبستاني و بدو ورود به دبستان در سطح شهرستان هاي تابعه دانشگاه علوم پزشکي مشهد مورد ارزيابي سلامت قرار گرفته و پرونده سلامت خانواده ايشان نیز فعال شود.

گفتنی است: نشست ستاد هماهنگي اجراي طرح سنجش استان با حضور معاونين و مسئولين اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون بهداشت، قائم مقام معاون بهداشت و جمعي از مديران و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکي مشهد و مسئولين سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه ،دانشکده هاي مشهد، سبزوار، نيشابور، تربت حيدريه ، گناباد و تربت جام در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.