مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از استان‌های پیشتاز در عرصه فعالیت‌های قرآنی است، گفت: ارتقای دانش و بینش قرآنی افراد جامعه موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام حمید عظیمی در بازدید از موسسه قرآنی فاطمه الزهرا (س) عجب شیر افزود: نشر و ترویج فرهنگ روح­ بخش قرآنی، تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، ارتقای شاخص های فرهنگ دینی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری­ های اجتماعی در جوامع شهری و روستایی از اهداف تاسیس خانه های قرآن است.

وی اظهار کرد: موسسه ها و خانه های قرآنی زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی استان برای اجرای فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت باید برنامه ریزی کنند تا شاهد رونق در عرصه های قرآنی و پرورش جوانان و جامعه قرآنی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است و در این زمینه باید از ظرفیت بالای هیات های مذهبی، جلسات خانگی و کرسی های تلاوت نور استفاده شود.

حجت الاسلام عظیمی، استفاده از امکانات و بودجه های تخصیصی شهراری ها و دهیاری ها برای هزینه در امور قرآنی و فرهنگی را خواستار شد.

وی، تأسیس مرکز پیش دبستانی در کنار موسسه های قرآنی را فرصتی ویژه برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی دانست و گفت: موسسه قرآنی فاطمه الزهرا (س) اولین موسسه قرآنی در شهرستان عجب شیر است که در سال 1386 تأسیس شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار