مراسم بزرگداشت ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام خونین 15 خرداد در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز با شرکت دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در این آیین با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) گفت: امام راحل، عارف، فقیه، فیلسوف، مرجع جهان تشیع و پدر دلسوز مردم ایران بود، لذا سخن گفتن از چنین بزرگمردی آسان نیست، زیرا که ما فقط بخشی از لایه های فکری عمیق امام راحل را درک کرده ایم.

حجت الاسلام علی خدیوی با اشاره به بعضی از دستاوردهای امام راحل برای مردم ایران، گفت: درست است که برخی امکانات رفاهی از قبیل برق و جاده در روستاها و مناطق دور افتاده ایجاد شد، اما از عمده دستاورهای انقلاب می توان به نترسی مردم از دشمنان و قدرت های ظالم ذکر کرد که حضرت امام خمینی(ره) با اندیشه ناب و عمل خود، این باور بلند را به مردم آموخت.

وی اضافه کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که حتی لحظه ای از مرگ نترسیده ایم و هرجا که اسلام و انقلاب ایجاب کرده است، آماده جانفشانی بوده ایم که از انفاس قدسی، توکل و اعتقاد الهی آن رهبر فرزانه سرچشمه می گرفت.

حجت الاسلام خدیوی ادامه داد: از دستاوردهای دیگر امام (ره) اعتقاد به مقابله با باطل است، مقابله ای که با اعمال و خشونت متفاوت بوده و تنها موضع گیری در مقابل صفوف دشمنان و متجاوزان است.

اعزام سه کاروان از دانشگاهیان تبریز به مرقد امام و فضا سازی، نصب پوستر، ایجاد ایستگاه های صلواتی، تراکت و تهیه برشور از دیگر اقدامات دانشگاه تبریز در روزهای منتهی به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.