8 میلیون كارت زنبور تريكوگراما در استان گيلان توزيع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی استان گيلان با اعلام این خبر گفت: امسال ٨ ميليون كارت تريكوگراما در استان توليد و در بين كشاورزان توزيع می شود.
حبيب جهانساز با بیان اينكه برای هر هكتار اراضی شاليزاری ١٠٠ عدد تريكوكارت تحويل كشاورزان داده می شود، افزود: كشاورزان می توانند برای تحويل تريكوكارت به مراكز خدمات جهاد كشاورزی مراجعه و كارت های تريكوگرامای مورد نياز خود را تهيه کنند.
وی با اشاره به قیمت این کارت ها گفت: در حال حاضر قيمت تمام شده هر ١٠٠ عدد تريكوكارت ١٢٨٤٠٠ ريال است كه ٧٧٠٠٠ ريال آن را سازمان جهاد كشاورزی از محل منابع داخلی پرداخت می كند و كشاورزان با پرداخت ٥١٤٠٠ ريال برای هر هكتار ١٠٠ برگ تريكوكارت دريافت می كنند.
معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی گيلان با بیان اينكه كار توزيع تريكوكارت از اول خرداد ماه امسال در استان آغاز شده است، افزود: در اين مرحله كار توزيع تريكوكارت برای بیش از ٤ هزار هكتار از اراضی شاليزاری استان انجام گرفته و كشاورزان كارت های مورد نياز خود را تحويل گرفتند.
جهانساز خاطرنشان کرد: اين ميزان توزيع كارت تريكوگراما به عنوان نسل اول واگذاری تريكوكارت در سال زراعی جديد است و مرحله دوم آن نيز در تير ماه آغاز شده و اين كار در سه مرحله انجام می شود.
طرح مبارزه بيولوژيک با هدف مبارزه با كرم ساقه خوار برنج هر ساله در اراضی شاليزاری استان گيلان اجرا می شود.
حفظ محيط زيست، توليد محصول عاری از سموم و ارگانيک از مزايای ديگر اجرای اين طرح است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.