نشست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

فرستادگان هسته‌ای ارشد ژاپن، کره جنوبی و آمریکا برای تقویت هماهنگی سه جانبه به منظور مقابله با کره شمالی، نشستی را در توکیو برگزار کردند.

نشست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری کیودو  گزارش داد: فرستادگان هسته ای ارشد ژاپن، کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه در تلاش برای تقویت هماهنگی سه جانبه به منظور مقابله با بلندپروازی های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، مذاکراتی را در توکیو پایتخت ژاپن برگزار کردند.

این نشست یک روز پس از پرتاب موشک کره شمالی و همچنین درپی برگزاری نخستین نشست کنگره حزب حاکم این کشور طی 36 سال گذشته برگزار شد که کیم جونگ اون در آن با صراحت اعلام کرد قصد ندارد بلندپروازی های هسته ای پیونگ یانگ را محدود کند.

فرستادگان هسته ای ارشد ژاپن ، کره جنوبی و آمریکا در این نشست درباره اجرای موثر تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی در واکنش به چهارمین آزمایش هسته ای این کشور در ماه ژانویه و شلیک موشک بالستیک دوربرد آن در ماه فوریه گفتگو کردند.

کیمیهیرو ایشیکان، مدیر کل اداره امور آسیا اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، و کیم هونگ کیون، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره، در این مذاکرات سه جانبه شرکت کردند. این سه دیپلمات نمایندگان اصلی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه با هدف پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی به شمار می روند. مذاکرات شش جانبه کره شمالی که چین، ژاپن، آمریکا، روسی ، کره جنوبی و کره شمالی در آن دخیل هستند از سال 2008 با بن بست روبرو بوده است.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی روز سه شنبه تلاش کرد یک فروند موشک را از ساحل شرقی خود شلیک کند، اما ظاهرا این تلاش بی نتیجه مانده است. این اقدام کره شمالی جدیدترین بخش از مجموعه آزمایش های موشکی بالستیک ناموفق این کشور به شمار می رود. 

بنا بر گزارش رسانه های کره جنوبی گمان می رود کره شمالی حدود 30 فروند موشک موسودان در اختیار داشته باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار