مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت : امسال پیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم به 21 میلیارد ریال برسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت:در این شهرستان حدود 133 هکتار باغات گیلاس وجود دارد که 97 هکتار آن باغات بارده می باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد:کار برداشت گیلاس از اوایل خرداد ماه امسال در این شهرستان شروع شده و پیش بینی می شود از مجموع باغات بارده منطقه حدود 410 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت شود .

عماری با بیان اینکه حدود 500 بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در شهرستان می باشند افزود : بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول گیلاس در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان می باشد.

وی ادامه داد: این روستاها به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب های خنک و روز های گرم با شدت آفتاب بالا باعث شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و خریداران زیادی را از اقصی نقاط استان به این روستاها بکشاند.

پیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم به 21 میلیارد ریال برسد .

گفتنی است ارقام گیلاس مورد کشت شهرستان شامل : تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی می باشدو برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف درشهرستان پیش بینی می شود تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.