ربیعی در همایش چشم انداز اقتصادی ایران مطرح کرد؛

سفره بازنشستگان هنوز خالی است/وجود شکاف 67 درصدی مزد تا تورم

وزیر تعاون کارو و رفاه اجتماعی گفت: با شکاف 67 درصدی مزد تا تورم طی 8 سال گذشته هنوز نتوانستیم یک زندگی با کرامت برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

سفره بازنشستگان هنوز خالی است/67 درصد شکاف مزد تا تورمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش چشم انداز اقتصادی ایران در سال 95 که امروز(سه شنبه)برگزار شد، اظهار داشت: با شکاف 67 درصدی مزد تا تورم طی 8  سال گذشته، هنوز نتوانسته‌ایم یک زندگی با کرامت برای بازنشستگان ایجاد کنیم؛ در سال جاری با تورم پیش بینی شده، 14 درصد به مزد بازنشستگان اضافه شد.

وی با بیان اینکه نسبت وابستگی و زنجیره امنیتی با آمریکا هیچ دولتی را خوشبخت نکرده است، افزود: فراهم شدن زمینه مساعد از منابع خارجی و تکنولوژی دانش فنی نیازمند با تعامل مناسب با دنیا است چرا که بدون آن نمی‌توان به پیشرفت و فناوری دست یافت.

ربیعی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های صندوق بازنشستگی کشوری، بین المللی کردن فعالیت‌ها است تا دولت بتواند محمل دار توسعه باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی به عنوان یک صندوق کار پرداز است، تصریح کرد: بیش از سه برابر نسبت به گذشته از محل درآمد صندوق‌ها به حقوق بازنشستگان اضافه کرده‌ایم که ایجاد بیمه تکمیلی از محل همین درآمدها بوده است.

وی با اشاره به مشکلات جاری در بخش خانه‌های امید مطرح کرد: خانه‌های امید یک الگو برای اتصال صندوق با زندگی بازنشستگان است که برای ایجاد مسکن‌ها با مشکلات متعدد ساختاری در شهرهای مختلف روبرو شده‌ایم.

ربیعی با اشاره به استراتژی‌های در نظر گرفته شده در صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: در حوزه منابع و مصارف،  بخش ساختاری، استانداردهای کاری، تعیین سیاست های انقباضی از انبساطی، اشغال زایی و بین المللی کردن فعالیت‌ها نیاز جدی به اصلاحات داریم، که تحقق این امر از استراتژی های در نظر گرفته شده این صندوق است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم برای دارایی افزایی از برخی از بنگاه‌ها باید خارج شویم اما بازار بورس اجازه خرج را به ما نداده است.

ربیعی گفت: در تلاش هستیم تا شاگردان اول دانشگاه‌ها را به عنوان مشاور در صندوق‌ها به کار گیری کنیم چرا که این امر موجب افزایش کیفیت روند فعالیت‌ها و تصمیم‌های منطقی می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان  ادامه داد: الگوی افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان پس از بررسی ها و قراردادن الگوهای مختلف به تصویب دولت رسید که این افزایش حقوق ها،  باید به جبران عقب افتادگی حقوق از نرخ تورم سال گذشته ، از رتبه های پایین شروع شود.

وی  با بیان اینکه بار مالی ناشی از تعهدات بیمه تکمیلی برای صندوق 700 میلیارد تومان بوده است، تاکید کرد: قرار است از محل در آمدهای صندوق بیمه تکمیلی ارائه دهیم و متاسفانه دولت  نیز برای پرداخت بدهی های خود ، شرکت های کم بازده را به صندوق بازنشستگی واگذار کرده است که این مسائل مشکلات مالی صندوق را افزایش داده است.

ربیعی با بیان اینکه یارانه افرادی که نیازمند نیستند باید قطع شود، گفت: قرار است امروز ،مطالعات کارشناسی و بررسی های دقیق در خصوص حذف یارانه اقشار پردرآمد با نوبخت سخنگوی دولت انجام شود تا در این مسیر دچار اشتباه و دامن زدن به نگرانی مردم نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
حرف های قشنگو عذر خواهیو ابراز همدردی برای مردم نون و آب نمیشه
آخرین اخبار