وزیر آموزش و پرورش گفت: بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با همکاری آموزش و پرورش یکهزار کلاس درس جدید در سه استان محروم کشور احداث می کنند.

علی اصغر فانی در مصاحبه باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه افزود: سهم آذربایجان غربی از این یکهزار کلاس، اضافه شدن 400 کلاس به فضاهای آموزشی استان در سال تحصیلی آینده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدگی ویژه به وضعیت فعلی سه استان محروم کشور از جمله آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از اهداف و برنامه های مهم آموزش پرورش است.

فانی افزود: دو عامل اصلی برای شاخص محرومیت در کل کشور وجود دارد و آن فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به این شاخصها سه استان آذربایجان غربی و هرمزگان و سیستان بلوچستان در زمره استانهای کاملا محروم قرار گرفته اند و چون سیستان بلوچستان بسیار محروم است، یک سری اقدامات و بودجه ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

فانی گفت: 170 میلیارد ریال برای سیستان و بلوچستان و یک ردیف ویژه استخدامی برای آن استان تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: اگر ردیف اعتباری برای استانهای محروم تعریف شود، این بار به استان آذربایجان غربی کمک های قابل توجهی خواهیم کرد تا به میانگین کشوری نزدیک شود چرا که وقتی جامعه هدف محدودتر شود، زودتر به نتیجه می رسیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به رغم اینکه شاخصهای استان آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش شاخص های خوب و مطلوبی نیست، اما این استان کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارد که نشان دهنده تعصب مردم و معلمان و سابقه فرهنگی طولانی استان است.

وزیر آموزش و پرورش به همراه کاروان تدبیر و امید از دیروز 10 خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده است.

هیات دولت و رئیس جمهوری امروز میهمان مردم مهاباد هستند.

12 میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیلند که 580 هزار نفر آنها در استان آذربایجان غربی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: محروم ، آموزش ، پرورش ، کلاس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.