اردبیل؛

صادرات انواع فرآورده های لبنی استان اردبیل به نقاط مختلف کشور

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 100 هزار تن از شیر تولیدی استان به صورت انواع فرآورده های لنبی به دیگر نقاط کشور صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی افزود: شیر استحصالی استان توسط 160 مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت جمع آوری روزانه 480 تن در استان جمع آوری و به کارخانه های صنایع لبنی حمل می شود.

وی از تولید سالانه بیش از 240 هزار تن شیر در این استان خبر داد و گفت: در استان اردبیل 93 واحد گاو داری شیری صنعتی به ظرفیت 14 هزار و 394 راس وجود دارد که 43 درصد شیر استان را به صورت صنعتی تولید می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال جاری افزایش تولید شیر با کیفیت و سالم در اولویت برنامه های امور دام بوده و برای فعال کردن واحدهای غیر فعال شیری و تبدیل دامداری های سنتی به صنعتی و نیمه صنعتی تلاش می شود.

تکلوی مصرف سرانه شیر در کشور و استان نسبت به میانگین جهانی را پایین و حدود 105 کیلوگرم ذکر کرد و گفت: با برنامه ریزی و فرهنگ سازی دستگاههای ذیربط در کنار افزایش مصرف سرانه و تضمین سلامت افراد جامعه رونقی در عرضه شیر خان و اقتصاد دامپروری ایجاد می شود.

وی افزود: استان اردبیل 360هزار راس دام سنگین شامل گاو گاو میش و تعداد 2 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.