حدود 3 هزار و 200 حدود 3 هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : هزار و 400 واحد از این واحدها در داخل شهرکها و نواحی صنعتی استان است.

طهمورث لاهوتی افزود : 800 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی گیلان فعالند و پروانه بهره برداری دارند و حدود 350 واحدجوازتاسیسدارند ودردست ساخت است.

وی تعداد واحد های صنعتی و تولیدی راکد شهرک های صنعتی گیلان راحدود 250 واحد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اشتغالزایی مستقیم واحدهای فعال را 7 هزار و 500 اعلام کرد و گفت : بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده و با احتساب اشتغالزایی غیر مستقیم این آمار می تواندبه 13 هزار و 500 نفر افزایش یابد.

طهمورث لاهوتی افزود : در واحدهای صنعتی و تولیدی در دست ساخت 3هزار نفر در زمینهاحداث و نصب ماشین آلات مشغولند.

وی با بیان اینکه تمرکز دولت در سالهای اخیر در بخش تولید در حوزه صنایع کوچک و متوسط بوده است تصریح کرد : براین اساس پیگیری های زیادی در استان انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اعلام کرد : در 3 سال اخیر بر اساس آمارهای رسمی فقط حدود 20 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی گیلان از گردونه فعالیت خارج شد.

طهمورث لاهوتی با بیان اینکه با اعمال سیاستهای تشویقی 74 واحد صنعتی راکد فعال شدگفت : 41 واحد از این واحد ها در سال 94 و بقیه در سال 93 فعال شد.

وی عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد راکمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ،فرسودگی ماشین آلات ، بدهی بانکی و نبود بازار فروش محصولات دانست.

وی گفت : با تعطیلی 20 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی 250 تا 300 نفر بیکار شدند.

طهمورث لاهوتی با بیان اینکه دولت به صنایع کوچک و متوسط کشور توجه ویژه ای دارد افزود : سیاستگزاریدر این زمینه دقیق و بنیادی است.

وی تصریح کرد : تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندارانو با حضور مدیران بانکها ، دستگاهها و واحدهای صنعتی راهکار خوبی برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید است.

وی اعلام کرد : در این راستادولت قانون رفع موانع تولید را مصوب و آیین نامه اجرایی آن را ابلاغ کرد که درحال اجراست.

طهمورث لاهوتی گفت : دراین قانون تسهیلات خوبی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته واحدهای صنعتی که در مرکز استانها ، نواحی و شهرک صنعتی و یا خارج از شهرک ها، در شعاع 30 کیلومتری مرکز استانهای بالای 200 هزار نفر سکنه بودند معافیت مالیاتی نداشتند افزود : در زمان کنونی به جزء استان تهران واحدهای صنعتی و تولیدیکه در شهرک هاو خارج از آن قرار دارد در همه استان های کشور از معافیت مالیاتی5 تا7 ساله برخوردارند.

وی گفت : در مناطق غیر برخوردار هم مافیت مالیاتی از 10 سال به 13 سال در داخل شهرکهای صنعتی و در خارج شهرکها هم از 7 سال به 10 سال افزایش یافته است.

طهمورث لاهوتی افزود :در سال کنونی مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی بسیار با جدیت و با بهره گیری از فرمایش های مقام معظم رهبری در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امسال 2 تا 3 کارگروه در کنار کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شده است افزود :در این کارگروه ها واحدهای صنعتی دارای مشکل مالی شناسایی شده تا با پرداخت تسهیلات بانکی مشکلات تامین نقدینگی و سرمایه در گردش آنها حل شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه در بحث توسعه بازار بویژه توسعه بازار صادراتی کنسرسیوم های صادراتی برای واحدهای کوچک بویژه واحدهای کوچک عضو خوشه های صنعتی تشکیل شده است گفت : در گیلان3 خوشه صنعتی فعال با 250 واحد عضودارد.

طهمورث لاهوتی خاطر نشان کرد : با شکل گیری این کنسرسیوم های صادراتی واحد های تولیدی و صنعتی می توانند محصولاتشان را علاوه بر بازار داخل در بازار خارج بفروشند.

وی حمایت های مالی بانکها و مدیران دستگاهای اجرایی در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی و همچنین آسان کردن صدور مجوز ها را 2 انتظار مدیران صنایع از دولت اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه دورنمای فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی گیلان را خوب میبینم خاطر نشان کرد : با توجه به اقدامات 3 سال اخیر و گشایشهایی که امسال درتجارت بین المللی اتفاق افتاده و خواهد افتاد واحدهای صنعتی رونق بیشتری گرفته و جذب سرمایه در کشور می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، فعالیت ، واحد ، تولیدی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.