یک چهارم جمعیت گیلان به آلرژی مبتلا هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛دکتر چراغی فوق تخصص آلرژی گفت : حدود 6 میلیون و 600 هزار ایرانی مبتلا به آلرژی هستند که شیوع این بیماری در گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی و فراوانی گل و گیاه به بیشتر از دیگراستان ها است .

وی افزود : بررسی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان به عارضه آلرژی مبتلایند.

دکتر چراغی فوق تخصص آلرژی در ادامه گفت : 25 درصد دانش آموزان رشتی به آلرژی تنفسی مبتلا هستند و این نوع آلرژی فقط یکی از انواع آلرژی شایع شده در گیلان است.

وی افزود : آلرژی یک واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن است که در ریه ، بینی ، پوست و چشم ایجاد التهاب می کند ؛ و علایمی چون آبریزش بینی ، خون دماغ ، تنگی نفس ، سرفه ، خارش های پوستی و گاه مشکلات گوارشی دارد.

دکتر جعفر نژاد فوق تخصص آسم و آلرژی نیز به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت گفت : آلرژی یک بیماری قابل درمان نیست اما می توان آن را کنترل کرد.

وی از بیماران خواست در نیمه روز از خانه خارج نشوند و چنانچه مجبور شدند در فضاهای آلرژی زا قرار بگیرند از ماسک استفاده کنند و با شستشوی دست ها و لباس هایشان مواد آلرژی زا را از خود دور کنند .

دکتر جعفر نژاد فوق تخصص آسم و آلرژی گفت : آلرژی به دلیل گرم شدن کره زمین و افزایش آلودگی ها به سرعت در حال پیشرفت است و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت 300 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند


انتهای پیام/.

برچسب ها: گیلان ، آلرژی ، یک چهارم ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.