مدير ترويج و هماهنگی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:رویکرد های ترویجی مطلوب به منظور ارتقای مهارت های فنی و مدیریتی کشاورزی و منابع طبیعی تدوین و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی ، رستگاری افزود : نظام نوین ترویج به منظور مداخله گری فعال ترویج در نظام تولید کشاورزی و منابع طبیعی برای افزایش دانش فنی و تخصصی و کاربردی کارشناسان و همچنین بهره­ گیری از رویکرد های ترویجی مطلوب به منظور ارتقای مهارت های فنی و مدیریتی بهره برداران شاغل به فعالیت کشاورزی و منابع طبیعی تدوین و اجرا می شود.

وي افزود: ارکان سه گانه طرح نظام نوین ترویج شامل ساماندهی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی دهستان به عنوان نقطه تماس با بهره برداران، تعیین پهنه به منظور پاسخ گویی به نیاز های بهره برداران ، توسط کارشناسان مسئول هر پهنه و استقرار مدیریت دانش به منظور دسترسی ذی نفعان به دانش فنی و یافته های تحقیقاتی مي باشد.

رستگاري با بيان اينكه مجریان اصلی فعالیت ها در این طرح کارکنان و کارشناسانی هستند که در مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها به فعالیت اشتغال دارند و با استفاده از توانمندی های شرکت های خدمات مشاوره ای ، کلینیک های گیاه پزشکی ، مددکاران و تسهیلگران ، شرکت های تولید کننده ادوات و نهادها و .... اقدام به ارائه خدمات مناسب به بهره برداران هر پهنه تولیدی می کنند، گفت: اقدامات ترویجی ارائه شده در این طرح در زمینه سیاست های بخش های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و مبتنی بر جهت دهی و بهره ورسازی نظام های تولید و حرکت به سمت استقرار نظام مناسب بهره برداری ، تدوین شده است.

وي اهداف طرح را اينگونه برشمرد و بيان داشت: ایجاد فضای مناسب کاری برای کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان از طریق ساماندهی و تجهیز مراکز، امکان دسترسی کلیه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان به دانش فنی و تخصصی و یافته های تحقیقاتی با استقرار نظام مدیریت دانش، افزایش قدرت پاسخگویی وزارت جهاد کشاورزی به تمامی کشاورزان از طریق تعیین پهنه تولیدی و کارشناس مسئول پهنه، افزایش اثر بخشی فعالیت های بخش کشاورزی در عرصه های تولیدی از طریق همکاری مشترک تحقیقات ، اجرا،ترویج و کشاورزی، استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی در خدمات رسانی به کشاورزان با اولویت شرکتهای خدمات فنی و مشاوره ای مستقر در پهنه های تولیدی و دسترسی مدیران و برنامه ریزان به اطلاعات دقیق و کیفی پهنه های تولیدی از طریق سامانه ذیربط در دستور كار قرار گرفت.

رستگاري ضرورت اجرای طرح را پاسخگویی به مسائل و مشکلات کشاورزان در عرصه های تولیدی، انتقال دانش فنی و یافته های تحقیقاتی به کشاورزان، انسجام سازمانی و بهره گیری از جمیع عوامل دولتی و غیر دولتی در ارائه خدمات به کشاورزان و ساماندهی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی دهستان به عنوان نقطه ارتباطی بخش (تحقیق،اجرا،ترویج) با تولید کنندگان از طریق تدوین دستور العمل لازم و تصویب و ابلاغ آن توسط مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی دانست.

وي خاطر نشان كرد: استان کرمان ازجمله استان های پایلوت جهت اجرای طرح در سطح کشور می باشدو تا كنون اقدامات نوآورانه و فعاليت هاي اثر بخشي در اين زمينه انجام شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مهارت ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار