استاندار ایلام از صادر شدن دستور کمک به پیمانکار و تسریع در انجام پروژه جاده پلدختر به دهلران از طریق تونل کبیرکوه توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید با اشاره به دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دیدار، علاوه بر تقابل رایزنی وزارتخانه با پیمانکار برای اجرای راه آهن ایلام، دستور وزیر برای تسریع در اجرای تونل قلاجه و به مناقصه رفتن مرحله نخست آزاد راه کرمانشاه - حمیل - مهران و کمک به پیمانکار و تسریع در انجام پروژه جاده پل دختر به دهلران از طریق تونل کبیر کوه نیز صادر شد.

مروارید اجرای طرح تونل کبیرکوه را از طرح های بزرگ عمرانی استان ایلام دانست و اضافه کرد :با نگاه جدیدی که وزیر راه و شهرسازی به استان دارد مصوب شده که از مسیر خرم آباد به دهلران یک جاده جدید کشیده شود که از تونل کبیرکوه عبور خواهد کرد و خرم آباد، پلدختر، آبدانان و دهلران را به هم متصل و در واقع یک جاده جدید، غرب کشور را به مرکز کشور متصل می کند.
وی با اشاره به تاثیرات مثبت این جاده برای استان افزود: با احداث تونل کبیرکوه، راه جدیدی به سمت خوزستان برای ایلام ایجاد می شود و با توجه به اینکه در آینده مقرر شده مرز دهلران با عراق نیز باز شود این تونل تاثیر بسیار فراوانی در زمینه حمل و نقل استان ایلام با مرکز و جنوب کشور خواهد داشت.
استاندار ایلام محل ایجاد و ساخت تونل کبیرکوه را بین دو شهرستان دره شهر و آبدانان اعلام کرد و گفت: این تونل، گردنه بسیار خطرناک کبیرکوه که مسیر فعلی این دو شهرستان است را حذف و مسیر اصلی رفت و آمد بسیاری از مردم شهرستان ها به مرکز استان را کوتاهتر و امن تر خواهد کرد.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، تونل ، کبیرکوه ، جاده ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
به آقای استاندار بگوید این جاده جدید از کجا عبور میکند آیا بهتر نبود به جای اینکه بگوید جاده دره شهر به دهلران نه اینکه بگوید پلدحتر به دهلران شاید این جاده از زمین دره شهر عبور نکند از هوا بگذرد یعنی از دره شهر تا پلدختر 2جاده درست می شود یکی مخصوص دهلران یکی دره شهرمارا در جریان قرار دهید