رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران گفت: عراق در گسترش پیوندهای اقتصادی، بازرگانی و گردشگری با جمهوری اسلامی ایران جدی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ فاضل رسول حمدانی در نشست هیات اقتصادی و بازرگانی عراق با تجار و فعالان اقتصادی استان ایلام اعلام کرد: با وجود پیوندهای گسترده عراق با ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ما همچنان به توسعه روابط با ایران می اندیشیم.

فاضل رسول حمدانی اضافه کرد: بازرگانان عراقی به ویژه در استان های مرزی با ایران علاقه مند به واردات کالاهای مورد نیاز از جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: درخواست ما از تولید کنندگان و بازرگانان ایرانی اینکه هنگام صادرات کالا گواهی مبدا و بی وی همراه محموله باشد تا ورود کالای صادراتی به عراق بدون مشکل انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران گفت: به منظور توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و سیاحتی بین ایران به ویژه استان ایلام دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی عراق در اتاق بازرگانی ایلام راه اندازی می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: استان ایلام از ظرفیت و توانمندی بالایی برای همکاری های اقتصادی و بازرگانی با عراق برخوردار است.

شعبان فروتن افزود: این استان در زمینه مواد غذایی، پوشاک، فرش و گلیم دستباف، محصولات کشاورزی آماده همکاری و صادرات کالاهای تولیدی به عراق است.

فروتن اضافه کرد: واحدهای تولیدی استان ایلام ظرفیت مناسبی برای صادرات کالا به عراق دارند ضمن اینکه برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی عراق در ایلام نیز آمادگی داریم.

فروتن گفت: بازرگانان ما اکنون در پایانه مرزی مهران با تجار عراقی همکاری دارند ولی انتظار می رود با توجه به توانمندی‌های این استان، روابط اقتصادی ما و طرف های عراقی بیش از این گسترش یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست اعلام کرد: این استان با ویژگی ها، موقعیت و ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد می تواند یکی از تامین اصلی بازارهای عراق باشد.
یارالله نصیری افزود: صنایع نوشابه و آب معدنی، کنسرو و تن ماهی، لبنیات و مصالح ساختمانی استان ایلام از نظر قیمت و کیفیت شرایط بسیار مناسبی برای صادرات به عراق دارد.
وی گفت: این استان همچنین از لحاظ منابع نفت و گاز جایگاه بالایی در ایران دارد که در صورت علاقه مندی فعالان اقتصادی آماده جذب سرمایه گذاران این کشور است.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/.
برچسب ها: ایلام ، نشست ، عراق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.