در آستانه سفر رئیس جمهور به شهرستان مهاباد ؛ تعدادی از شهروندان مهابادی مهمترین مطالبه های خود از رییس جمهور را اشتغالزایی و رونق اقتصادی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ مردم کرد زبان و اهل سنت مهاباد ، فردا سه شنبه 11 خرداد ،میزبان رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت خواهند بود.

در جریان این سفر یک روزه که در خلال سفر به آذربایجان غربی و در بیست و هشتمین سفر استانی آقای روحانی و هیأت دولت انجام می شود ، رئیس جمهور ، طرح پتروشیمی مهاباد را افتتاح کرده و در اجتماع مردم این شهرستان حاضر خواهد شد.

تعدادی از شهروندان مهابادی در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی با ابراز خوشحالی از حضور آقای روحانی در این شهرستان ، مهمترین انتظار خود از دولت تدبیر و امید را تلاش برای رفع مشکل بیکاری جوانان و رونق اقتصادی عنوان کردند.

جمعی از فعالان مدنی شهرستان مهاباد هم در نامه ای به رئیس جمهوری با بیان برخی مشکلات این شهرستان خواستار توجه به آنها شدند.

برداشته شدن نگاه امنیتی از این منطقه ، توجه به نخبگان دانش آموخته کرد ، استفاده از مدیران این شهرستان در پست های مدیریت در سطوح کلان مدیریتی ، توجه به بیکاری و بهداشت و درمان این شهرستان ، سرمایه گذاری و توجه به توسعه اقتصادی منطقه و رسیدگی به وضعیت مناطق مرزی به ویژه ایجاد اشتغال در این مناطق را از جمله درخواست های خود از رئیس جمهوری عنوان کردند.

معاون فرماندار ویژه مهاباد هم گفت : سفر رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به این شهرستان فرصت مناسبی است تا برخی مشکلات این شهرستان در دولت حل شود.

شجاعی افزود : ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال پایدار با سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه صنایع پایین دستی پتروشیمی و توسعه متوازن با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان از جمله مطالبات مردم شهرستان مهاباد از رئیس جمهور است.

آقای روحانی صبح امروز دوشنبه دهم خرداد از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد استان آذربایجان غربی شد و پس از استقبال مردمی ، در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع مردم ارومیه به سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهوری در دومین روز حضور خود در استان ، فردا سه شنبه به شهرستان مهاباد سفر خواهد کرد و ضمن بهره برداری از مجتمع پتروشیمی ، با مردم این شهرستان نیز در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد داشت.


شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از قطب های مهم کشاورزی و دامداری آذربایجان غربی است.

این شهرستان که به نگین گردشگری آذربایجان غربی نیز مشهور است ، از مهمترین قطب های گردشگری غرب کشور محسوب می شود که سالانه مقصد گردشگری بیش از نیم میلیون نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.