قرآنی نفيس که قدمت آن به قرن سيزدهم می ‌رسد و به خط يکی از خوشنويسان ممتاز دوره محمد شاه قاجار کتابت شده به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای قرآن عهد قاجار به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس ادارۀ مخطوطات این سازمان گفت: قرآنی نفيس که به قلم يکي از خوشنويسان برجسته و از حافظان قرآن دوره محمد شاه قاجار به خط نسخ خوش 12 سطری کتابت شده، توسط شهروندی از کرج به گنجينه کتب خطی آستان قدس رضوی اهدا شد.
حجت‌الاسلام محمد حسن نوری ‌نيا با اشاره به ويژگی‌های هنری اين اثر افزود: دو صفحه اول اين مصحف شريف، دارای سرلوح منقّش رنگين به ترنج و لاجورد و طلا و سرلوح و کتيبه‌های صدر و ذيل است.

وی گفت: اسامی سوره‌ها به خط ثلث به سرخی، فواصل آيات مزيّن به دواير رنگين به رنگ سرخ، تمام صفحات آن جدول‌ کشی به سرخی و لاجورد بوده و کمند به سرخی دارد
.
گفتني است که گنجینه مخطوطات آستان ‌قدس رضوی، پيوسته به واسطه قداست معنوی روزانه پذیرای بسیاری از مصاحف شریف و کتب خطی و اسناد تاریخی است که پس از ثبت و فهرست ‌نویسی، در اختیار علاقه‌مندان به آثار معنوی و تاریخی قرار می‌گیرد
.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.