جهادکشاورزی هیچگونه حمایتی از کشت محصولات کشاورزی با آبیاری چاههای غیر مجاز نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورز ی استان قزوین در جلسه دفترهمکاری های مشترک آب و جهادکشاورزی گفت: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته  که 80درصد آن با چاه های غیر مجاز آبیاری شده است .

ابراهیمی پاک با اشاره به سیاست های جهادکشاورزی از تولید محصول کم آب بر ، به کشاورزان توصیه کرد : از کشت محصول گوجه فرنگی با آبیاری چاههای غیر مجاز خودداری کنند.

ابراهیمی پاک با بیان اهمیت  اجرای طرح ابیاری نوین در مزارع کشاورزی گفت : اجرای طرح های نوین آبیاری می تواند در کاهش مصرف آب های زیر زمینی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین هم در این جلسه گفت : با هماهنگی نیروهای انتظامی و قضایی؛ چاههای غیر مجاز مسدود خواهد شد.

حمید پویا افزود : میزان منابع آبی سطحی استان ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته  افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: سد طالقان تقریبا پرشده است و این درحالی است که؛ قبلا ۱۲۰ میلیون مترمکعب سهم آب بود و امسال به ۲۰۰میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد :  با برنامه ریزی انجام شده امسال مشکل آب در بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

پویا اضافه کرد : البته درخواست ما ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب است که امیدواریم این میزان درخواست تحقق یابد و مشکلی در آب کشاورزی نداشته باشیم.

معاون مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده مصرف برق در بخش کشاورزی استان برای اولین بار هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

بابایی چگینی افزود: با اجرای سیستم های نوین آبیاری و همچنین فرهنگ سازی مصرف برق در بخش  کشاورزان بهینه شده است.  
انتهای پیام/

برچسب ها: حمایت ، کشت ، محصول ، آبیاری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار