کمیته‌های 8 گانه پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛رئیس‌ کل دادگستری استان در کارگروه پیشگیری از وقوع جرم هدف از تشکیل این کمیته ها را ارائه برنامه‌های مصوب و راهبردی درباره کاهش جرائم و آسیب‌ها و بررسی موضوعات اولویت‌دار بیان کرد.

جمال انصاری با اشاره به اهمیت رشد فرهنگی در کاهش جرائم افزود: یکی از حوزه‌های کمیته 8 گانه پیشگیری از وقوع جرم، حوزه پیشگیری‌های فرهنگی- اجتماعی است که اقدامات و برنامه‌های این حوزه در قالب مبارزه با موادمخدر، پیشگیری از خشونت، رویکردهای اصلاح و تربیت، طرح قاضی مدرسه، طلاق و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی در جریان است.

به گفته وی فعالیت‌های حوزه پیشگیری‌های امنیتی‌ و انتظامی هم در قالب شناسایی سارقان حرفه‌ای، تقویت گشت‌های انتظامی و ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر صنعتی تعریف شده است.

پیشگیری از جرایم تصرفات غیرقانونی و زیست‌محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی با رویکرد کاهش جمعیت کیفری، راه‌اندازی و ارتقا سطح عملکرد کمی‌ و کیفری مؤسسات داوری و پیشگیری از جرایم مرتبط با حوزه امور مالیاتی هم از موارد پیشگیری‌های قضایی است.

رئیس‌ کل دادگستری خاطرنشان کرد : حوزه پیشگیری‌های وضعی، حوزه پیشگیری‌های مردمی، مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی، تشکیل دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم، اطلاع‌رسانی و ارتقا سطح آگاهی عمومی جامعه هم از دیگر حوزه‌های کمیته پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار