دبیر انجمن قلم حوزه از برگزاری نشست نقد و بررسی ترجمه قرآن کریم در روز نهم خرداد امسال با حضور حداد عادل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عباسعلی فروغی با اشاره به تاسیس انجمن علمی قلم حوزه از سال 82 اظهار کرد: این انجمن در زمینه ادبیات و هنر فعالیت دارد، برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی، ادبی و هنری از جمله فعالیت‌های انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف انجمن آشنایی حوزویان با قلمروهای ادبیات و هنر و نهادینه کردن فعالیت‌های ادبی و هنری است.

دبیر انجمن قلم حوزه با اشاره به اهداف دیگر انجمن گفت: شناسایی استعدادها و حمایت معنوی از فعالان ادبی و هنرمندان حوزوی، ایجاد زمینه مناسب برای نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در عرصه هنر و ادبیات دینی و تعمیق و توسعه مباحث تخصصی در زمینه ادبیات و هنر از اهداف انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های انجمن انتشار کتاب است که تاکنون در حدود 10 کتاب چاپ شده که به طور عمده فرهنگ‌نامه نگارش است.

فروغی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های انجمن پروژه‌های پژوهشی کاربردی کلان است که نمونه آن بحث نیازسنجی اولویت‌های پژوهشی ادبیات داستانی در حوزه دین بوده است.

وی تشکیل گروه‌های علمی، ادبی و هنری را از دیگر فعالیت‌های انجمن ذکر کرد و افزود: تاکنون دو گروه ادبیات کودک و نوجوان و طنز فعال شده که اعضا در این زمینه فعالیت دارند.

دبیر انجمن قلم حوزه خاطرنشان کرد: مشاوره علمی در زمینه ادبیات و هنر به روحانیون و نوقلمان برای نگارش مقاله و پایان‌نامه در این انجمن ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: انجمن دارای اعضای پیوسته و وابسته است که در حدود 50 نفر عضو پیوسته و 100 نفر عضو وابسته دارد.

فروغی از برگزاری نشست نقد و بررسی ترجمه قرآن کریم با حضور حداد عادل خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی کوشا، محمد اسفندیاری و رضا بابایی به عنوان ناقد در این نشست حضور دارند.

وی یادآور شد: نشست نقد و بررسی ترجمه قرآن کریم روز یکشنبه 9 خرداد امسال از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار