مهم ترین اخبار اقتصادی هشتم خرداد ماه؛

شناسنامه دار شدن کالاها واردات قاچاق را بی هویت می کند/سایه سنگین واردات بر سر دستگاه های چاپ/افزایش سرمایه گذاری در گرو کاهش نرخ سود بانکی

دادوستد بیش از یک میلیون سهم اوراق و بهادار در بورس و سایه سنگین واردات بر سر دستگاه های چاپ از جمله مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

بیش از یک میلیون سهم اوراق و بهادار به ارزش 2 میلیارد ریال در تالار شیشه ای مورد خرید و فروش قرار گرفت.

یک کارشناس اقتصادی گفت: لازم است که نرخ سود بانکی کاهش یابد تا نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در بخش های مختلف سوق داده شود.

یک وارد کننده ماشین آلات چاپ گفت: متاسفانه با واردات بیش از اندازه دستگاه های چاپ برخی تولیدکننده ها ورشکست شده و تولیدات صنعت چاپ روز به روز رو به وخامت می رود.

کارشناسان معتقدند در چند سال اخیر مصرف کالای لوکس در بین مردم اوج گرفته است به همین منظور باید کالای لوکس تولید داخل را با نوع وارداتی آن جایگزین کنیم.

کارشناسن اقتصادی معتقدند: اجرای راهکارهایی همچون اصلاح نرخ ارز و شناسنامه دار شدن کالاها می تواند به کاهش قاچاق کالا کمک کند.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: زمان برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و پیش بینی می شود که 500 هزار تن لیمو ترش تولید شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی و کشاورزی منابع طبیعی ایران گفت:با وجود کمبود بارندگی و مشکلات خشکسالی در کشور لازم است که به دنبال راهکارهای اساسی باشیم تا بهره وری آب افزایش یابد.

کارشناسان اقتصادی معقدند که مهمترین عوامل در توسعه اقتصادی کشور، نیروی انسانی کارآمد،درآمد ملی مناسب و سرمایه گذاری در بخش صنعت است.

بانک مرکزی تحولات قیمت مسکن را در مناطق مختلف تهران اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار